Giménez Martínez, Silvia(Universitat Politècnica de València, 2020-05-21)
[EN] This project is mainly a personal reflection and a method of learning
about the photographic medium; attends in various ways to concepts that
have been manifesting as the project has progressed. Thinking about ...
[EN] Entrepreneurial spirit, ethical commitment and social responsibility at work
are today among the most demanded competencies by society. This paper
presents an initiative that aims to contribute to the promotion of ...
Díaz Terol, Mauro(Universitat Politècnica de València, 2021-05-11)
[ES] Las zonas que funcionan como límite urbano tienden a convertirse en periferias descuidadas e independientes de las grandes ciudades, un hecho que se acentúa cuando este límite es creado por la existencia de grandes ...
Roque Ferreira, María Eduarda; Antunes Rodrigues, Florbela Lages(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-04-04)
[ES] En nuestra Institución de Educación Superior se busca que el futuro profesional de “acompañamiento de niños y jóvenes” desarrolle competencias que permitan orientar, apoyar y supervisar niños y jóvenes en edad escolar ...
Pérez López, Patricia; Sánchez Hernández, Ángeles(Universitat Politècnica de València, 2020-12-30)
[EN] In this article, we analyse the compositions of the EBAU assessments in order to verify the use of connectors as articulators of ideas within the discourse. We also review the research on compositions in L2 to propose ...
Camarena Ortiz, Eréndira D.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2011)
[EN] This article presents the results of the analysis of errors and characteristics of the interlanguage produced by students of Portuguese as a foreign language at the National Autonomous University of Mexico. It is based ...
Catalán San Martín, Isabel(Universitat Politècnica de València, 2019-02-08)
[ES] El presente trabajo analiza la tipología educativa de las Escuelas al Aire Libre. Nacen como metódos para la sanación y mejora de niños con algún tipo de enfermedad. Para estudiarlas en profundidad se establece el ...
Sancho Fernández, María Pino; García Fayos, Beatriz; Arnal Arnal, José Miguel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] During the academic year 2016-17, project oriented learning was
implemented in an experimental subject of 3rd course of the Chemical
Engineering Degree of the Polytechnic University of Valencia. To determine
the ...
Sancho Fernández, María Pino; García Fayos, Beatriz; Arnal Arnal, José Miguel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] Adaptation to the European Higher Education Area has required the
implementation of active methodologies that promote the involvement of
students in their own learning process. This type of methodologies are
particularly ...
[EN] It seems clear that while the curriculum has to be conceived as an action plan to guide teacher also has to be open for research, reflection and deliberation, so that it can be enriched by ...
Sancho Fernández, María Pino; García Fayos, Beatriz; Arnal Arnal, José Miguel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] Safety training is essential to strengthen a real culture of risk prevention
which results in better work practices. In the field of Chemical Engineering,
such training is even more important, because of the risks ...
[EN] This paper presents a global vision and some of the most relevant results of
CAPPLE project, "PLEs based lifelong learning skills: analysis of future
professionals and suggestions for improvement" founded by the ...
López Cuenca, Luis(Universitat Politècnica de València, 2013-01-14)
[ES] La tesina analiza la actitudes y el grado de dominio que tienen los alumnos y profesores del Campus de Gandia sobre la Web Social. Además, este trabajo de investigación realiza una aproximación a los cambios que los ...
García Maquilón, Elena(Universitat Politècnica de València, 2017-10-11)
Analysis, design, development, and implementation of didactic games for local elementary schools in Kumbungu, Ghana, with the aim of using the game as a strategic tool of learning.
Bollas Araya, Helena María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] Traditional teaching is complemented by other methodologies that promote more active student participation. Gamification in classrooms has spread in recent years. This work is an exploratory study about students' ...
Belloch Martínez, Luis(Universitat Politècnica de València, 2023-09-15)
[ES] Las aplicaciones educativas están cada vez más presentes en las aulas y en los teléfonos móviles de los alumnos. Comúnmente estas aplicaciones están diseñadas con el único propósito de enseñar al usuario el temario ...
[EN] Conceptual map is predominantly visual, marking the overall perception of the object of study with his ranking and using concepts and words link. This article demonstrates the methodology for the creation of conceptual ...
Moro, Paloma; Palacios-Ceña, Domingo; Lima Florencio, Lidiane; Perez Corrales, Jorge; Gueita Rodriguez, Javier; Martinez Piedrola, Rosa; Perez de Heredia, Marta; Jimenez Antona, Carmen(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] The COVID-19 pandemic forced a sudden adaptation of higher education to a complex and changing reality, by incorporating new technologies for teaching. The Health Sciences degrees have adapted their curriculum to this ...
Espert Esteve, Juan Vicente(Universitat Politècnica de València, 2019-09-02)
[ES] El aprendizaje de la lengua alemana puede verse favorecido por el conocimiento de
una lengua extranjera previa, como puede ser el inglés. Sin embargo, uno de los
aspectos que causan mayores dificultades a los ...
Gonzalez, Miguel Hernan(Universitat Politècnica de València, 2017-09-07)
[ES] Mediante este proyecto planteamos la resolución de un trabajo de ingeniería
cuyo objetivo es desarrollar una aplicación web, que utilizarán los estudiantes
de Educación Secundaria Obligatoria (ESO), para ejercitar ...