Boronat-Moll, Carles; Santolaria Orrios, Emiliano(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[ES] La suspensión de clases presenciales debido al COVID-19 en el curso 2019-20 se tradujo en una cancelación de las prácticas de Formación en Centros de Trabajo (FCT) tan sólo una semana después de su comienzo. A partir ...
Gutiérrez Romero, José Enrique; Zamora, Blas; Esteve, Jerónimo A.(Universitat Politècnica de València, 2014-03-31)
[EN] An alternative teaching-learning methodology for the subject "Hydrodynamic, Resistance and Propulsion" in Degrees concerned with NAval Engineering, is presented. The goal of the pedagogical approach is the acquirement ...
Sempere-Ripoll, Francisca; Andres, B.(Universidad de La Laguna - AIDU, 2021-01-29)
[ES] En este artículo se destaca la incorporación de la docencia
inversa en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la asignatura de
Dirección de Operaciones de tercer curso del grado de Administración
y Dirección de empresas. ...
Rueda García, Lisbel; Bonet Senach, José Luís; Pereiro Barceló, Javier(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] Project-Based Learning (PBL) is an educational approach that motivates students through
their active involvement in the development of a highly practical assignment. As a result, a
deep learning process is generated. ...
Lapeña Gallego, Gloria; Mayor Iborra, José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[ES] El Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) es un método de enseñanza caracterizado por la resolución de un problema real utilizando conocimientos interdisciplinares. Proponemos el diseño de un ABP en la asignatura ...
Feito Sánchez, Norberto; Belda González, Ricardo; Megías Díaz, Raquel; Vila Pastor, Carlos(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] The goal of this educational innovation is to introduce the Project-Based Learning (PBL) methodology in the first course of the University Master's Degree in Computer-Assisted Integrated Manufacturing and Design of ...
Salinas Marín, Isabel; Gimenez Valentin, Marcos Herminio; Cuenca-Gotor, Vanesa Paula; Sans-Tresserras, Juan Ángel; Ferrando, Vicente; Moll López, Santiago Emmanuel; Moraño Fernández, José Antonio; Castro-Palacio, Juan Carlos; Monsoriu Serra, Juan Antonio(EscuelaTécnica Superior de Ingeniería del Diseño. Universitat Politècnica de València, 2022-07-22)
[ES] En este trabajo se muestra la aplicación de la metodología de Aprendizaje Basado en Proyectos
en la asignatura de Física del Grado en Ingeniería Eléctrica, mediante el estudio de la
geometría de masas de elementos ...
[ES] La metodología activa de Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) mejora la motivación, el rendimiento académico, la comunicación efectiva y las habilidades de resolución de problemas de los estudiantes. Para aprovechar ...
[ES] En este trabajo, se presenta una innovación docente que consiste en la aplicación de la metodología de Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) en la asignatura Biomecánica de cuarto curso del Grado en Ingeniería Mecánica ...
[EN] This project is contextualized in the subject Design of Learning Activities for Informatics and
Technology, specifically in the area of technology. This subject is taught in the second
semester of the Master's in ...
Hernández-Pérez, Lorena; Martí-Calatayud, Manuel César; Montañés, María Teresa(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[ES] El presente trabajo muestra cómo se ha integrado el Aprendizaje Basado en Proyectos en la asignatura Gestión de la calidad y ambiental del Máster en Ingeniería Química de la UPV. El objetivo de esta metodología es que ...
[EN] This article presents the project-based learning (PBL) model applied in the semester projects
of the engineering degrees of Mondragon Unibertsitatea. This model represents the evolution
of more than 20 years of ...
Cuenca Gotor, Vanesa Paula; Yuste Pérez, Pedro; Vila Carbó, Juan Antonio; Despujol Zabala, Ignacio; Monsoriu Serra, Juan Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] In aerospace engineering, motivation is considered a critical factor in the teaching-learning process, especially due to the difficulty of the subjects taught. Active methodologies, focused on student learning, can ...
Rincón Diez, Virginia; Zorrilla Calvo, Pilar(Universitat Politècnica de València, 2017-06-30)
[EN] This protocol presents a research process which aims to analyze the impact of an active learning model on entrepreneurship of university students of Marketing. First, a learning model is proposed which allows to jointly ...
Cardona, Fernando; Llorens Molina, Juan Antonio; cardona(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[ES] Durante varios cursos académicos se han ido implantando diversas innovaciones docentes en la asignatura de Fundamentos de Química para Ciencia y Tecnología de los Alimentos. Entre otros, se ha utilizado el aprendizaje ...
García-Segura, Tatiana; Montalbán-Domingo, Laura; Sanz-Benlloch, María Amalia; Pellicer, Eugenio; Catalá Alís, Joaquín(Asociación Española de Dirección e Ingeniería de Proyectos (AIEPRO), 2020-07-09)
[ES] Se ha demostrado que las técnicas tradicionales de aprendizaje no consiguen
motivar a los estudiantes de ingeniería a desarrollar sus habilidades. En cambio, la
metodología de Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) ...
Martí Climent, Alicia(Universitat Politècnica de València, 2021-06-30)
[EN] This paper shows different opportunities in the use of ICT tools in linguistic and literacy learning; implemented in different subjects of the Master Degree in Early Childhood Education, Master Degree in Primary ...
Romero Gil, Inmaculada; Pachés Giner, María Aguas Vivas; Hernández Crespo, Carmen; Sebastiá Frasquet, María Teresa(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] Project Based Learning (PBL) is an active learning methodology that is being used for students to learn collaboratively and cooperatively, fostering their motivation, and achieving deep learning. In this research we ...