Boillos Pereira, Mari Mar(Universitat Politècnica de València, 2019-12-28)
[EN] Project-based learning has gained ground as a resource to address the teaching of content from an interdisciplinary and collaborative perspective. Hence, its validity has been proven in all educational stages and with ...
Andreu Andrés, María Angeles(Universidad Complutense de Madrid, 2016)
[EN] The hypothesis that the same educational objective, raised as cooperative or collaborative learning in university teaching does not affect students perceptions of the learning model, leads this study. It analyses the ...
López-Fernández, Iván; Benítez-Porres, Javier(Universitat Politècnica de València, 2018-12-28)
[EN] Bridging the connections between what students learn in the university and practice in real professional settings is a secular aspiration of higher education. Service learning is a methodology aimed at encouraging ...
Angelini, Laura; García-Carbonell, Amparo; Martínez Alzamora, María Nieves(Universitat Politècnica de València, 2015-08-28)
[ES] El presente trabajo nace de la inquietud por aportar innovación metodológica a la enseñanza del inglés como lengua extranjera y favorecer al óptimo desarrollo de la producción oral. Este trabajo plantea un estudio ...
Angelini, María Laura; García Carbonell, Amparo; Martínez Alzamora, Mª Nieves(Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI), 2015-12-30)
El presente trabajo recoge los resultados de un estudio cuantitativo discreto a través
de correlaciones entre variables y sub-variables de un cuestionario de aptitudes para
determinar el impacto que tiene la simulación ...
Angelini, María Laura; García Carbonell, Amparo; Martínez Alzamora, Mª Nieves(Revista Electronica de Investigacin Educativa, 2017)
[ES] El artículo trabajo presenta un estudio cuantitativo discreto mediante un estudio de correlación entre la simulación telemática y el progreso en destrezas lingüísticas en inglés. Persigue dos objetivos: comprobar si ...
García Carbonell, Amparo; Watts Hooge, Frances Irene; Andreu Andrés, María Angeles(Universitat Politècnica de València, 2012-11-02)
[EN] This paper outlines the principles of simulation and gaming methodology and describes the teaching
strategy of telematic simulation used with Spanish engineering students in a course of English as a
foreign language ...