Noverques, Aina; Sancho, María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-04-07)
[ES] En este estudio se pretende mejorar el aprendizaje de los estudiantes en una de las prácticas de laboratorio de la asignatura de Experimentación en Ingenieria Química II del Grado en Ingeniería Química de la Universitat ...
Álvarez Vázquez, María Pilar; Angulo Carrere, María Teresa; Bravo Llatas, María Carmen; Cristóbal Barrios, Jesús; Álvarez-Méndez, Ana María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-04-21)
[ES] Este trabajo presenta los resultados obtenidos tras la extracción y análisis de los registros almacenados en Moodle correspondientes a la actividad desarrollada por los estudiantes de histología humana en el campus ...
[EN] Pedagogic tools that allow the emulation of tasks that students can carry out in their
future jobs is often a motivating element. For this reason, it may be interesting to incorporate new teaching methods that are ...
García Fayos, Beatriz; Sancho Fernández, María Pino; Arnal Arnal, José Miguel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] Adaptation to the European Higher Education area has required the
implementation of new teaching-learning strategies aimed to give more
importance to the students and their involvement in their learning process.
Two ...
[EN] The subject of Waste Minimization and Valorization of the Master in Chemical Engineering from the Rey Juan Carlos University and Autonomous University of Madrid (elective with reduced number of students), was designed ...
[ES] El Aprendizaje basado en Problemas (ABP) se ha presentado, desde sus inicios, como una
propuesta educativa innovadora, que se caracteriza porque el aprendizaje está centrado en
el estudiante, promoviendo que éste ...
Diago Santamaria, Maria Paz; Andrades Rodríguez, María Soledad; Aransay Azofra, Jesús María; Llorente Adán, José Ángel; Ruíz Flaño, Purificación; Lana-Renault Monreal, Noemí Solange(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-06-04)
[ES] En las últimas décadas se ha generalizado la utilización de sistemas de información, gracias a una mayor disponibilidad de datos, así como a la mejora de la potencia y capacidad de los sistemas y programas informáticos. ...
Argente Villaplana, Estefanía; García-Fornes, A; Espinosa Minguet, Agustín Rafael(Editorial Universidad de Almería, 2016-07)
[ES] En el Grado de Ingeniería Informática de la Universitat
Politècnica de València se llevó a cabo durante el
curso 2014-15 una experiencia piloto de aplicación de
la metodología Flipped-Teaching en todas las ...
Jano Salagre, María Dolores; Ortiz Serrano, Salvador(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] The students who today arrive in our classrooms at the university soon forget the learnings that are not relevant to them and prefer to learn by doing. By means of evaluations we measure what they remember of the ...
Payá Herrero, Jorge(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] The present work describes the methodology which has been applied in the subject “Energía solar fototérmica” of the Universitat Politècnica de València. With the aim of promoting an active student participation, ...
Sáez, Carlos; Fuster-García, Elíes; Ferri, Pablo; García-Gómez, Juan M.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-12-23)
[ES] La asignatura Sistemas de Información y Telemedicina I del Grado en Ingeniería Biomédica de la Universitat Politècnica de València ofrece a los alumnos competencias en el ámbito de la informática aplicada a la medicina. ...
Pavón-Vargas, Cristina Paola; Aldas-Carrasco, Miguel Fernando; Rosa-Ramírez, Harrison de la; López-Martínez, Juan(Universitat Politècnica de València, 2019-06-19)
[EN] In this work, we discuss the application of an active and collaborative teaching
strategy in the development of a practice in the laboratory class of Nanomaterials, for first-year students of the Master Degree in ...
Feito Sánchez, Norberto; Belda González, Ricardo; Megías Díaz, Raquel; Vila Pastor, Carlos(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] The goal of this educational innovation is to introduce the Project-Based Learning (PBL) methodology in the first course of the University Master's Degree in Computer-Assisted Integrated Manufacturing and Design of ...
Sanchis Rico, Juan Manuel; Terol Bolinches, Raúl; Navarro Laboulais, Cristina Teresa; Mas Castells, Josep Àngel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] The objective of the project was to use the educational podcast as a technological tool to favor the development of specific competences of the subjects of the 1st Degree in Audiovisual Communication as well as some ...
Lugo Morales, Gabriel Arturo; Gonzalez-Bañales, Dora(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-05-07)
[ES] El presente trabajo muestra el caso en el que un profesor de educación superior enfrentó el reto de no interrumpir su labor de enseñanza ante los problemas derivados de un tratamiento de quimio y radioterapia debido ...
[ES] En la última década, y principalmente debido al avance tecnológico, se ha demostrado la efectividad de explorar nuevas estrategias de enseñanza. La tendencia más extendida es proporcionar un papel más "activo" a los ...
Gómez Del Amo, Rosa; Peinado Rocamora, Pedro; Moreno-Mediavilla, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2024-06-30)
[EN] Teacher training and innovation in the academic field are basic processes for improving the quality of education. This paper presents an innovative didactic experience for students of the Master s Degree in Teacher ...
[ES] El presente artículo aborda la implementación gradual en educación superior del modelo de aula invertida para el caso de estudiantes de primer semestre de ingeniería. La transición de clase tradicional hacia aula ...
[EN] The tests carried out during the laboratory practices of the subjects of Science, Technology and Engineering Materials in the Degrees of Industrial Engineering and Aerospace Engineering of the University of León are ...
[EN] This paper focuses on the description and analysis of an innovative educational experience in the field of the Baroque Catalan Literature. This experience, which has recently been implemented as a pilot test in ...