Álvarez Vázquez, María Pilar; Angulo Carrere, María Teresa; Bravo Llatas, María Carmen; Cristóbal Barrios, Jesús; Álvarez-Méndez, Ana María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-04-21)
[ES] Este trabajo presenta los resultados obtenidos tras la extracción y análisis de los registros almacenados en Moodle correspondientes a la actividad desarrollada por los estudiantes de histología humana en el campus ...
[EN] Long-term memory is essential to have a solid knowledge basis on which build new concepts.
However, students often study the material in bulk and on an immediate basis, focusing only
on passing the evaluation tests. ...
Salcedo Lobatón, Elizabeth(Universitat Politècnica de València, 2017-12-30)
[EN] In the 21st century, in a context of technological change in which increasing amounts of new information and knowledge is produced on a daily basis, it is considered that a fundamental transversal skill to ...
de la Fuente, Julián; Asensio Castañeda, Eva; Smalec, Illene; Blanco, Ascensión(Universitat Politècnica de València, 2015-03-28)
[ES] Este artículo recoge los resultados de un proyecto de Investigación-Acción centrado en el desarrollo de la competencia de habilidades de comunicación oral (verbal y no verbal) en docentes universitarios de diferentes ...
Llácer Iglesias, Rosa María; Fernández de Velasco Sanz, Estíbaliz; Martínez Solano, Francisco Javier(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] After three years since the flipped teaching methodology started to be applied, the results might be considered as quite good. The progressive modification of resources and methods in order to reinforce aspects that ...
Baydal Cardona, María Elvira(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[ES] Este trabajo presenta la experiencia llevada a cabo en uno de los grupos de la asignatura de Redes de Computadores del grado en Ingeniería en Informática de la Universidad Politécnica de Valencia, durante el curso ...
Martínez Cases, Cristina(Universitat Politècnica de València, 2023-09-29)
[ES] En la actualidad, el uso de la inteligencia artificial (IA) aplicada a materiales compuestos estructurales se presenta cada vez más en la industria. Una de las aplicaciones
es la monitorización de las señales de ...
[EN] A learning experience carried out in the first course of Engineering Degrees at the University of Alcalá is presented. The objective is to mentor, reinforce and assist in the learning process of a subject that the ...
Cárcel Carrasco, Francisco Javier(3Ciencias, 2016-11)
[EN] The development of competence-based education is education which aims to develop fully attainable skills by learning strategies that produce in the student autonomous learning. Develop skills for autonomous learning ...
Matarredona Desantes, Nuria; Oltra Badenes, Raúl Francisco; Pérez Esteve, Edgar; Silvestre Cerdà, Joan Albert; Bas, María; Lerma García, María Jesús(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The student outcome "Effective Communication" is one of the most studied competence in subjects of different degrees. An inefficient communication can lead to misinterpretations and wrong conclusions. Therefore, it ...
Palacios Vivar, Cristina(Universitat Politècnica de València, 2022-05-30)
[ES] La adquisición de vocabulario es uno de los principales desafíos para los estudiantes de idiomas y la falta de un vocabulario adecuado es el primer impedimento para una comunicación exitosa. A través de una revisión ...
[ES] La asignatura Introducción a la Construcción del grado de arquitectura es la primera que aborda el descubrimiento de la materialidad propia de la arquitectura. Está enfocada hacia el reconocimiento de los elementos ...
Pérez Sánchez, Modesto; Sánchez Romero, Francisco Javier; López Jiménez, Petra Amparo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] This paper describes the role of the e-portfolio as a tool for a dual purpose:
on the one hand, students have to develop problems in an autonomous way,
and small case studies based on classroom practices carried out ...
Aceituno Mederos, Jose; Córdoba, María; Reyes Guzmán, Manuel; Morales de Jesús, Ricardo; Maisonet Rodríguez, Aurea(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] This paper presents the results of an investigation carried out at the Instituto Tecnológico de
Santo Domingo in collaboration with the University of Puerto Rico, based on the
implementation of a Virtual Physics ...
[EN] Biotechnology is a discipline where autonomous learning can be easily implemented. The speed at which strategies and technologies are developed makes mandatory a learning method more focused in “how to learn” than in ...
Rosell Aguilar, Fernando(Universitat Politècnica de València, 2021-03-08)
[ES] Esta tesis se centra en tres tecnologías móviles: podcasting, aplicaciones móviles y Twitter, y evalúa su potencial para el aprendizaje de idiomas basándose en una serie de estudios con distintos tipos de participantes, ...
Vilanova, Santiago; Gadea, José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The speed at which strategies and technologies are developed in Biotechnology makes mandatory a learning method focused on autonomous learning and practical cases. The objective of this study is to evaluate the evolution ...
Llácer Iglesias, Rosa María; Martínez Solano, Francisco Javier(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] In this paper, the results of an experience based on the principles of flipped classroom methodology are presented. In particular, the experience has been applied to the labs of the course of Hydraulic Machines given ...
Torres-Cuevas, Isabel; García Miralles, Esther; Ribelles Llop, Marta; Marqués Martínez, Laura(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-04)
[ES] La introducción de nuevas metodologías pedagógicas en el ámbito de ciencias de la salud es una herramienta necesaria para los alumnos en formación. Flipped Classroom o aula invertida (FC) es una herramienta que ...
[ES] La capacidad de búsqueda y valoración de la información y el aprendizaje autónomo de estudiantes y profesionales son de gran relevancia en una sociedad en la que el conocimiento es amplísimo y se genera de forma muy ...