Salcedo Lobatón, Elizabeth(Universitat Politècnica de València, 2017-12-30)
[EN] In the 21st century, in a context of technological change in which increasing amounts of new information and knowledge is produced on a daily basis, it is considered that a fundamental transversal skill to ...
Gaeta González, Martha Leticia(Universitat Politècnica de València, 2015-08-28)
[ES] La exigencia académica y de investigación científica que demanda la universidad, requiere que los estudiantes gestionen, analicen e integren la información de diversas fuentes, en la construcción de conocimientos de ...
Garello, María Virginia; Rinaudo, María Cristina(Universitat Politècnica de València, 2012-12-31)
[ES] La autorregulación de los aprendizajes implica principalmente el monitoreo y la regulación del propio
desempeño para la consecución de las metas personales y educacionales, como consecuencia el
estudiante autorregulado ...
Tortajada Blanca, Francisco; Chust Hernández, Pablo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] Objectives: To analyze the learning strategies most used by new university students at the Catholic University of Valencia, along with the strategies that are least used, and the differences in the use of learning ...
[EN] According to empirical evidence, those students who present a Self-Regulated Learning
(SRL) pattern are more likely to achieve academic success. This pattern is characterized by
the fact that students control their ...