Dejo-Oricain, Natalia(Universitat Politècnica de València, 2015-03-28)
[ES] La compleja realidad actual requiere métodos innovadores de cooperación que permitan despertar la curiosidad y creatividad del estudiante universitario para así hacer más fácil el aprendizaje. El Aprendizaje Cooperativo ...
Noverques, Aina; Sancho, María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-04-07)
[ES] En este estudio se pretende mejorar el aprendizaje de los estudiantes en una de las prácticas de laboratorio de la asignatura de Experimentación en Ingenieria Química II del Grado en Ingeniería Química de la Universitat ...
García García, Mayka; Cotrina García, Manuel J.(Universitat Politècnica de València, 2012-12-31)
[ES] La cooperación educativa inunda el lenguaje universitario desde la llegada del Espacio Europeo de Educación Superior. A través de una propuesta de investigación-acción colaborativa, un conjunto de profesores y ...
[ES] La enseñanza universitaria en el ámbito de la Ingeniería ha estado tradicionalmente orientada al trabajo
individual del alumno, lo cual dificulta la adquisición de una de las aptitudes más valoradas en el
mercado ...
Díaz-Garrido, Eloísa; Martín-Peña, Maria L.; Sáchez-López, José M.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2013-12-27)
[EN] The present study analyzes the results of implementing cooperative learning in a group of students from Production Management courses, at the second year of Business Administration degree at Rey Juan Carlos University ...
[EN] The authors have restructured the way of imparting the practices of the subject Materials Science of the degree of chemical engineering approaching a model based on cooperative learning. With this methodology, students ...
[EN] The aim of this study is to test a new perspective on an existing methodology in Language for Specific Purposes (LSP) teaching: the collaborative elaboration of glossaries to learn specialized terminology. In order ...
Marzal Raga, Luis Miguel(Universitat Politècnica de València, 2022-09-06)
[ES] La tesis doctoral que a continuación se expone, presenta una investigación de índole artística y didáctica bajo la propuesta de realización de un estudio dirigido a los alumnos que cursan estudios superiores de ...
[EN] On the new European Higher Education Area the students exercise their academic and professional competences. From the formative approach, the learning develops the acquisition of basic competences such as team ...
[EN] Tratteggio, as a reintegration system of losses or missing parts of a pictorial o polychrome work, was used initially in the middle of the last century in different centres in Italy, rapidly spreading to the countries ...
López Meri, Amparo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] Recent researches show an increase in university students’ entrepreneurial
intention. Nevertheless, in degrees not many demanded by job market such as
Journalism also grows the students' disappointment when they are ...
Giner Martínez, F.; Hermida Pérez, A.; Luelmo Jareño, J. M. de; Martínez Lance, M.; Moreno Ribelles, E.; Piris Ruano, F. J.; Ramón-Marqués, N.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-12-23)
[ES] Se describe una novedosa experiencia de coordinación de las asignaturas del primer semestre del primer curso del Grado en Diseño y Tecnologías Creativas de la Universitat Politècnica de València en la que los estudiantes ...
[EN] This paper focuses on the description and analysis of an innovative educational experience in the field of the Baroque Catalan Literature. This experience, which has recently been implemented as a pilot test in ...
Luzuriaga, Mariana; Buscaglia, Agustina; Furman, Melina(Universitat Politècnica de València, 2022-06-30)
[EN] Real Educational Challenges (DER) is a subject of the Bachelor Degree in Education from a university in Buenos Aires, Argentina. Relying on ProjectBased Learning, Design Thinking, Cooperative Learning and Metacognition ...
Jarauta Borrasca, Beatriz(Universitat Politècnica de València, 2014-12-26)
[ES] Este artículo tiene como objetivo describir una experiencia de aprendizaje llevada a cabo en los grados de Pedagogía y Maestro/a de Educación Primaria de la Universidad de Barcelona (UB). En concreto, el artículo ...
Porras, R.; Arias-Trujillo, J.(Universitat Politècnica de València, 2016-12-30)
[EN] The current work presents an activity developed by first-year undergraduate students of Civil Engineering at the University of Castilla-La Mancha. Due to the character of this activity and the type of ...
Herrero Blasco, Aurelio; Grau Gadea, Gonzalo Francisco; Osorio Acosta, Estefania; Peña Martinez, Gemma(Editorial de la Universitat Politècnica de València, 2015-05-13)
[ES] Cada vez más la sociedad, la empresa, demanda un nuevo tipo de empleado: una persona innovadora. Personas que sean capaces de generar ideas , que provengan de más de un campo del conocimiento o que sean expertos en ...
Fernández Polo, Francisco; Cal Varela, Mario(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] In this paper we describe a teaching experience consisting in the use of
online discussion forums as a complement of class sessions in a university
course on translation. We discuss the main design features of the ...
Andreu Barrachina, Llorenç; Sanz Torrent, Mònica(Universitat Politècnica de València, 2011-03-07)
[ES] El Espacio Europeo de Enseñanza Superior (EEES) sentó las bases para la asunción de un modelo de formación basado en competencias. En este sentido, son diversas las propuestas que plantean trabajar de la competencia ...
Santamarina Campos, Virginia; Miguel Molina, Mª del Rosario de; Miguel Molina, María Blanca de; Carabal Montagud, María Angeles; Segarra Oña, María del Val; Peiró Signes, Angel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] Cooperative learning, based on problem solving and the design of conceptual mobile maps, provides clarity and helps to make ideas more visible, tangible and sequential. Mobile cards allow to obtain system models more ...