[EN] This work describes an innovation carried out during the course 2021/22 in the computer
sessions of the subject “Theory of Structures”, taught in Mechanical Engineering (third year
subject) and Industrial Technologies ...
Delgado Caro, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2019-07-25)
[ES] RESUMEN:
La Universidad del Estado Libre puede ser entendida como un microespacio político donde las relaciones de poder y los conflictos se desarrollan como un espejo de la sociedad sudafricana. Para la mayoría de ...
Delgado Caro, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2020-12)
La Universidad, como institución de educación superior, puede entenderse como un espacio político en el que se dan problemáticas concretas que reflejan la realidad social total a la que pertenece, como se ha podido comprobar ...
Peiró Signes, Angel; Trull Domínguez, Óscar; Segarra Oña, María del Val; Miguel Molina, María Blanca de(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] This paper focuses on the development of an Experimental Learning activity through a children's game. We want to show instructors a powerful tool to motivate and generate meaningful learning from a simple experience ...
Trull Domínguez, Óscar; Peiró Signes, Angel; Segarra Oña, María del Val(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] This paper develops an Experiential Learning Activity (ELA) that focuses on the learning of concepts, procedures and documents necessary for the creation and effective use of control plans for quality assurance. The ...
Peiró Signes, Angel; Trull Domínguez, Óscar; Segarra Oña, María del Val(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] This paper describes how to apply an experiential learning activity to show the basis of statistical concepts applied in the industry. The activity simulates a real application of a packaging line in an randomly ...
[EN] The educational field is considered as a space for training not only future professionals, but also citizens, so that skills such as critical thinking and the transmission of values have to be present in the curriculum ...
Sáiz Linares, Ángela; Susinos Rada, Teresa(Universitat Politècnica de València, 2014-08-29)
[ES] En la investigación presentada en este
artículo se analiza una experiencia de
formación práctica desarrollada en los
estudios de medicina en la Universidad
de Cantabria, que parte de la realización
de ...
[EN] This paper presents different methodological proposals whose common axis is the
application of photovoice adapted in different university teaching contexts are and
developed within the framework of the Innovation ...
Levi, Asaf; Galdón Salvador, José Luis; Soto, Federico(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] Product or service innovation is a concept that has been widely used both in the business and
in the teaching fields, since it allows the development of the Transversal Competence of
innovation and creativity at a ...
de-Miguel-Molina, María; Miguel Molina, María Blanca de; Peiró Signes, Angel; Segarra Oña, María del Val(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] Usually, it is difficult to include in Master level some activities to promote the general competence “professional and social responsibility”, because at the academic environment we frequently prepare activities to ...
Gaona, Cristina(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-10-15)
[ES] La complejidad laboral actual requiere no solo conocimientos técnicos, sino
también de habilidades soft skills - entre las más destacadas se encuentran:
el trabajo en equipo y el liderazgo (CT-06), la comunicación ...
de Paredes Gallardo, Carla; Aparicio, Lucía; Giménez, Elisa; Escamilla, Cristina(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] This paper presents an opportunity for university students for "experiential learning", with the aim of developing a project aimed at vulnerable children with the aim of a primary prevention tool in school. A transversal ...
Gaona, Cristina(Universitat Politècnica de València, 2019-06-19)
[EN] Future professionals in Engineering of Telecommunication Technologies must perform satisfactorily in specific and transversal competences (called soft skills) and
these are most demanded in the business. This pilot ...
Gaona, Cristina(Universitat Politècnica de València, 2019-06-19)
[ES] Los futuros profesionales de Ingeniería de las Tecnologías y Servicios de Telecomunicación
deben desenvolverse satisfactoriamente tanto en competencias específicas
como transversales (denominadas soft skills), siendo ...