Ruiz Dolz, Ramon(Universitat Politècnica de València, 2019-10-29)
[ES] El uso de las redes sociales acapara gran parte del tiempo de ocio de las personas en estos últimos años. Las redes sociales, habitualmente de carácter gratuito, proporcionan a sus usuarios un entorno donde interactuar, ...
Aguinaga Aillón, Diego Javier(Universitat Politècnica de València, 2022-04-26)
[ES] Esta investigación formó parte del proyecto concedido por el Ministerio de Economía y Competitividad, del Gobierno de España, con referencia FFI2016-77941-P, liderado por la Dra. María Luisa Carrió-Pastor, investigadora, ...
Ruiz Dolz, Ramon(Universitat Politècnica de València, 2023-07-10)
[ES] La argumentación computacional es el área de investigación que estudia y analiza el uso de distintas técnicas y algoritmos que aproximan el razonamiento argumentativo humano desde un punto de vista computacional. En ...
[EN] This paper presents the academic debate as a technique for the development of soft skills in
subjects that develop the project-based learning methodology. Specifically, it focuses on the
work developed in the subject ...
González García, Maria(Universitat Politècnica de València, 2021-06-30)
[EN] This research belongs to the Ministerial Proyect I+D+i “Epistemic Innovation of argumentative commentary of multimodal text model in the Spanish mother language and foreign (IARCO)” and offers a comparative study about ...
Agosto Riera, Silvia Eva; Ortiz Aguirre, Enrique; Hilario Silva, Pedro(Universitat Politècnica de València, 2021-06-30)
[EN] The genre “miniensayo” offers multiple didactic possibilities to work on the writing of an argumentative text in various subjects of the curriculum, both humanistic -History, Spanish Language and Literature, Universal ...
Zambrano-Valencia, Juan David; Parra Hoyos, Edwin Leandro(Universitat Politècnica de València, 2021-06-30)
[EN] This article presents a classroom proposal to learn and to teach how to write a position paper: the short essay, using Didactext writing model. This model offers the possibility to work in all the subjects of the ...
Bautista-Urueña, Keisy D.; Agudelo Ortega, Johan Andrés(Universitat Politècnica de València, 2021-06-30)
[EN] This article exposes a case study of the writing process of mini-essays with students of first semester of the Biology program in the Universidad del Quindío (Colombia). In order to do it, it is presented each one of ...
[EN] This paper explores the use of scenario-based moral reasoning and ethical argumentation in
an asynchronous online discussion as an instructional strategy to promote ethical sensitivity
among auditing students. Our ...
Serrano Hernández, Luis(Universitat Politècnica de València, 2020-09-02)
[ES] La capacidad de argumentar dota a los agentes software de una mayor inteligencia.
Averiguar cómo lograr que un agente inteligente posea cualidades propias del ámbito de
la argumentación requiere de un largo recorrido ...
Mateo Girona, María Teresa; Caro Valverde, María Teresa(Universitat Politècnica de València, 2021-06-30)
[EN] The authors propose a convergent review of two pedagogy models of Spanish as a mother tongue that activate the development of informal argumentation in discourse of pragmatic interest in the academic context of the ...
Robles Sabater, Ferran(Editorial Universitat Politècnica de València, 2012-07-01)
[EN] Reformulation markers (das heißt, und zwar, beziehungsweise, nämlich) are discourse units that fulfil extrapredicative functions related to text coherence and cohesion, as well as to the guiding of the inferences which ...
Pajares Ferrando, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2011-09-21)
This mater thesis project proposes a model for argumentation-based multi-agent planning, with a focus on cooperative scenarios. It is based on a multi-agent extension of DeLP-POP, partial order planning on top of ...
Carrere González, Alberto(Universidad Complutense de Madrid, 2019)
[ES] A partir de fuentes clásicas y contemporáneas de retórica, publicidad y diseño, junto al análisis cualitativo de ejemplos, se explican los tipos y características de los lugares (o tópicos) más relevantes, ya sean ...