Llinares Millán, María Del Carmen; Higuera-Trujillo, Juan Luis; Montañana, Antoni(MDPI AG, 2024-01)
[EN] Currently, immersive virtual environments (IVE) are widely used in fields such as architecture and environmental psychology. These simulated environments allow for a detailed evaluation of how different designs impact ...
Higuera Trujillo, Juan Luis; Llinares Millán, María del Carmen; Iñarra Abad, Susana; Serra Lluch, Juan de Ribera(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[EN] Design of teaching spaces influences the cognitive abilities of its users. Among the design variables, the colour stands out for the ease of its implementation and its aesthetic possibilities. Previous studies suggest ...
Llinares Millán, María Del Carmen; Higuera-Trujillo, Juan Luis; Serra, Juan(Elsevier, 2021-06)
[EN] Mounting evidence indicates that the colour hue of classroom walls influences student performance. However, the effect of this design parameter has not hitherto been simultaneously assessed for two key cognitive ...
Navarro, María Dolores; Llorens Rodríguez, Roberto; Borrego, Adrián; Alcañiz Raya, Mariano Luis; Noé, Enrique; Ferri, Joan(Frontiers Media SA, 2020-09-30)
[EN] Attention deficits are among the most common cognitive impairments observed after experiencing stroke. However, a very limited number of studies have investigated the effectiveness of interventions that specifically ...
Gisbert Llorca, Paula(Universitat Politècnica de València, 2023-09-05)
[ES] Los niños con Trastorno del Espectro Autista (TEA) muestran deficiencias significativas en las habilidades de atención conjunta. La atención conjunta se define como un intercambio social en el cual un niño coordina ...
Cevallos Alarcón, Fabricio Alfredo(Universitat Politècnica de València, 2016-05-05)
[ES] El trastorno por déficit de atención con hiperactividad (TDAH), es una patología que se da con frecuencia en la edad infantil y la adolescencia y, continúa en algunos casos en la adultez, por lo tanto es un problema ...
Llinares Millán, María Del Carmen; Castilla-Cabanes, Nuria; Higuera-Trujillo, Juan Luis(MDPI AG, 2021-08)
[EN] Lighting plays a fundamental role in learning spaces as it influences students' performance. Nowadays, new technologies and new teaching methods in higher education mean that very different visual tasks are performed ...
Nolé Fajardo, Maria Luisa(Universitat Politècnica de València, 2024-09-02)
[ES] "No debemos olvidar que la arquitectura se construye para vivir en ella y no para mirarla". Con estas palabras, el arquitecto Van Der Rohe enfatiza la importancia de que el diseño arquitectónico esté al servicio de ...
Giménez Caballero, Laura(Universitat Politècnica de València, 2022-02-23)
[ES] Según el último recuento realizado en el mes de octubre de 2019, se estima que existen alrededor de 1000 personas en situación de sin hogar en la ciudad de Valencia. Se encuentran a su disposición 200 plazas de atención ...
[EN] This teaching innovation aims to improve the motivation and attention of the students of the
subject "Mechanical Design of Equipment" (MDE), belonging to the Degree in Chemical
Engineering of the Faculty of Sciences ...
Colomer Granero, Adrián; Higuera Trujillo, Juan Luis; Naranjo Ornedo, Valeriana; Llinares Millán, María del Carmen(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-11-02)
[EN] The application of Artificial Intelligence to education has been studied for
decades. However, despite its numerous contributions, there are hardly any
studies focused on improving student performance through classroom ...
Ausin Azofra, Jose Manuel(Universitat Politècnica de València, 2022-01-24)
[ES] El proceso de evaluar la eficacia en publicidad es una tarea complicada. Para poder cumplir con los requisitos de los clientes, el publicista está acostumbrado a apoyarse en los criterios objetivos que garantizan las ...
Nolé-Fajardo, Maria Luisa; Higuera-Trujillo, Juan Luis; Llinares Millán, María Del Carmen(Higher Education Press, 2023-08)
[EN] Many studies have analysed the effects that design elements, such as lighting and colour, have on students' cognitive functions. These analyses, while providing useful information, do not allow researchers to compare ...
Rajas, Mario; Izquierdo, Vanessa; García, María Luisa(Universitat Politècnica de València, 2019-05-20)
[EN] Audiovisual content as a learning tool has been incorporated extensively into lecture classes. Emotion-cognition is intrinsic to the functioning of the human brain, and therefore can explain the acquisition of knowledge ...
Aristondo Rodrigo, Naia(Universitat Politècnica de València, 2024-11-11)
[ES] Una sociedad hiperconectada que camina cada vez más acelerada y necesitada de inmediatez eclosiona con una pandemia mundial que nos obliga a echar el freno. Inspirado por el texto de Hermann Hesse “Pequeñas Alegrías”, ...
El Aouni, Fatima Zahra(Universitat Politècnica de València, 2023-09-20)
[ES] En este estudio de investigación, se exploró la predicción del crimen utilizando enfoques de
modelado basados en redes neuronales. Se realizaron análisis comparativos entre dos tipos de
redes neuronales: MLP (Perceptrón ...
Higuera-Trujillo, Juan Luis; Marín-Morales, Javier; Llinares Millán, María Del Carmen(IATED Academy, 2021-03-09)
[EN] The space around us influences our cognitive performance. There are more and more guidelines on
how to design the space around us to improve cognitive abilities. The context of university classrooms
is often taken as ...
Higuera Trujillo, Juan Luis; Llinares Millán, María del Carmen; Montañana i Aviñó, Antoni; Torres Cueco, Jorge; Sentieri Omarrementeria, Carla(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[EN] Space influences our cognitive-emotional state. In teaching spaces, with a
considerable effect on performance. Many design variables are involved.
Among them, geometry has been traditionally less explored despite ...
Llorens-Gámez, Mar; Higuera-Trujillo, Juan Luis; Sentieri Omarrementeria, Carla; Llinares Millán, María Del Carmen(Higher Education Press, 2022-06)
[EN] Enriched environments in animal models have demonstrated that exposure to an optimal stimulus improves behavior, cognition, and genomics. However, the evidence base for the neurophysiological influence of human ...
Llinares Millán, María Del Carmen; Higuera-Trujillo, Juan Luis; Montañana, Antoni; Torres Cueco, Jorge; Sentieri Omarrementeria, Carla(Taylor & Francis, 2021-10-03)
[EN] Classroom design influences the cognitive processes that determine learning. However, the effects of classroom geometry have been little studied, in part due to the difficulty of modifying physical spaces for experimental ...