Tormo Carbó, Guillermina(Universitat Politècnica de València, 2011-05-11)
Interés del estudio:
El interés de la presente investigación se centra fundamentalmente en tres aspectos. En primer lugar, pretende contribuir a clarificar empíricamente la importancia de una serie de antecedentes personales, ...
Montagud Romero, Sandra; Ferrer Pérez, Carmen; Blanco Gandía, M.; Aguilar, M.; Reguilón, Marina; González Portilla, Macarena; San Miguel Segura, Noemí; Rodríguez Arias, Marta(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] Students' skills acquisition to search for information, recognize what information is required and
identify and discern what information is relevant, are crucial in the learning process. The aim of
this work was to ...
Navarro Jover, José Manuel; Olmo Cazevieille, Françoise Therese(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] In this study we will design teaching activities in two different subjects to
introduce some digital technologies (Twitter, on line quizzes and videos,
Whatsapp) and thus aid the teaching-learning process. Through ...
Hernández Cru, José(Universitat Politècnica de València, 2014-07-17)
[ES] Este trabajo propone una nueva línea de actuación que desde la Psicología Organizacional Positiva
enfrente los retos que plantea la nueva realidad económica y empresarial actual. Investigamos el rol
mediador de las ...
Sarmiento Peralta, Giusseppe Geraldes(Universitat Politècnica de València, 2020-12-31)
[EN] Teaching self-efficacy stands out as an important mediator of academic practice and the teaching and learning process in the university environment. More and more educational approaches and models pick up their ...
Felipe Abad, Iván(Universitat Politècnica de València, 2020-10-26)
[ES] Las universidades españolas están preocupadas por ofrecer una enseñanza de calidad, para lo que es necesario estudiar las variables del proceso enseñanza-aprendizaje. En este trabajo pretendemos identificar los ...
[EN] Master's students face the writing and the oral examination of the Final Master's Project (TFM) with anxiety, and with a low level of competencies necessary for its correct execution. This work shows the results of a ...
[EN] We present the results of a teaching and innovation project aiming at increasing the performance and self-efficacy of students academic writing. Situational motivation was also analyzed. It was conducted at Universidad ...