Argüelles Álvarez, Irina(Editorial Universitat Politècnica de València, 2009)
[EN] This article builds on one particular initiative that has been developed for over a year and brings blearningto the English for Professional Purposes classroom within a learner-centred context. The first sectionis ...
Álvarez Vázquez, María Pilar; Angulo Carrere, María Teresa; Bravo Llatas, María Carmen; Cristóbal Barrios, Jesús; Álvarez-Méndez, Ana María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-04-21)
[ES] Este trabajo presenta los resultados obtenidos tras la extracción y análisis de los registros almacenados en Moodle correspondientes a la actividad desarrollada por los estudiantes de histología humana en el campus ...
[EN] Long-term memory is essential to have a solid knowledge basis on which build new concepts.
However, students often study the material in bulk and on an immediate basis, focusing only
on passing the evaluation tests. ...
Busack, Eirini(Editorial Universitat Politècnica de València, 2024-02-12)
[EN] This study aims to investigate 80 grade 6–10 secondary school English as a Foreign Language (EFL) learners’ opinions in Germany about the extent to which they consider Digital Learning Paths (DLPs) sufficient for ...
Cárcel Carrasco, Francisco Javier(3Ciencias, 2016-11)
[EN] The development of competence-based education is education which aims to develop fully attainable skills by learning strategies that produce in the student autonomous learning. Develop skills for autonomous learning ...
Palacios Vivar, Cristina(Universitat Politècnica de València, 2022-05-30)
[ES] La adquisición de vocabulario es uno de los principales desafíos para los estudiantes de idiomas y la falta de un vocabulario adecuado es el primer impedimento para una comunicación exitosa. A través de una revisión ...
[ES] La asignatura Introducción a la Construcción del grado de arquitectura es la primera que aborda el descubrimiento de la materialidad propia de la arquitectura. Está enfocada hacia el reconocimiento de los elementos ...
Aceituno Mederos, Jose; Córdoba, María; Reyes Guzmán, Manuel; Morales de Jesús, Ricardo; Maisonet Rodríguez, Aurea(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] This paper presents the results of an investigation carried out at the Instituto Tecnológico de
Santo Domingo in collaboration with the University of Puerto Rico, based on the
implementation of a Virtual Physics ...
[ES] La capacidad de búsqueda y valoración de la información y el aprendizaje autónomo de estudiantes y profesionales son de gran relevancia en una sociedad en la que el conocimiento es amplísimo y se genera de forma muy ...
[EN] One of the tools that can contribute to enhancing students' learning, motivation, and
academic performance is the gamification technique. However, this technique is still not
widely implemented in the university ...
[EN] This paper proposes an educational methodology for the development of the specific instrumental soft skill in Aerospace Engineering degree students. This methodology uses an autonomous and active learning approach to ...
[ES] Las infografías permiten adquirir el aprendizaje de forma constructiva por el estudiantado. Su asociación a una red social como Instagram en el ámbito educativo universitario puede contribuir a desarrollar capacidades ...
Delgado García, Ana María; Oliver Cuello, Rafael(Universitat Politècnica de València, 2009-12-29)
[EN] In the context of the lifelong learning and the autonomous learning, both concepts typical of the European Higher Education Area, it is necessary to encourage the use of selfassessment tools as a complement of the ...
Giner-García, María-Isabel; Rodrigo-Molina, Ángeles(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-11-02)
[EN] University training is more than the academic development of the student. The
acquisition of certain competences, the know-how in specific situations
applying knowledge, as well as skills and attitudes are also ...
Harting, Axel(Universitat Politècnica de València, 2020-09-30)
[EN] In this paper the results of an online survey (n=210) regarding the usefulness of Facebook for informal L2 learning will be presented. Participants were individual Facebook users who study either German (n=118) or ...
Pérez-Sánchez, Modesto; Branco, Paulo J.; Fernandes, João F.; López-Jiménez, P. Amparo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-04-19)
[ES] La presente comunicación muestra la experiencia que está desarrollándose entre profesores del DIHMA-UPV y del DIEC-IST. Este proyecto está focalizado en el desarrollo de trabajos finales de grado y máster ...
[EN] The global pandemic of Covid-19 forced to all educational levels to adapt in
record time to an entirely online teaching. It was necessary to adapt content,
materials and methodologies, maintaining the quality of ...
[ES] Ante la creciente necesidad de reforzar el proceso de aprendizaje del alumnado, la contrapráctica se proyecta como una herramienta educativa innovadora capaz de conseguir la evolución en dicho aprendizaje. A través ...
Álvarez Álvarez, Begoña; González Mieres, Celina; García Rodríguez, Nuria(Universitat Politècnica de València, 2007-09-15)
[ES] Ante la presencia de unas condiciones del entorno que obligan al cambio, Espacio Europeo de Educación Superior, se considera la necesidad de realizar modificaciones en el método docente. Si a este hecho se le añade ...
González Sorribes, Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-05-23)
[ES] Este trabajo presenta una metodología de desarrollo e implantación de laboratorios virtuales para asignaturas de ingeniería de control, concebidos con el propósito de permitir y favorecer la no presencialidad en ...