[EN] Data analysis is a particularly useful tool to facilitate reflection and adjustment on evaluative
processes in adressing learning activity in higher education. The present study focuses on
the determination of the ...
Llorens Molina, Juan Antonio; Llorens de Jaime, Jesús(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] The self-regulation processes are a keyfactor in learning autonomy
development. These processes involve a learning activities design which
enhances the way of giving information and feed-back. The application ...
Navarro Jover, José Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] In this work, the level of self-regulation for academic learning at the University
has been evaluated at the beginning of the course, and related to other
academic variables. It has been observed that the students ...
Benlloch-Dualde, José-V.; Haro-Valle, Valeria Alexandra; Lemus Zúñiga, Lenin Guillermo(CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, 2018)
[ES] El objetivo principal del trabajo es utilizar los datos que proporciona la plataforma institucional de la Universitat Politécnica de València sobre las interacciones de los usuarios con la misma para, aplicando técnicas ...
Haro Valle, Valeria Alexandra(Universitat Politècnica de València, 2018-11-02)
[ES] Este proyecto centra su atención en el área de la Analítica del Aprendizaje. A partir de
una revisión de la literatura respecto a los términos y herramientas existentes, así como
de las posibles fuentes de información ...
Hernández Navarro, Yolanda(Universitat Politècnica de València, 2021-02-23)
[ES] La presente encuesta evidencia el grado de satisfacción del alumnado partícipe en una experiencia de aprendizaje colaborativo. Para ello, valora el tiempo dedicado y organización de los trabajos dentro del equipo, el ...
de Andrés Martínez, David(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The software development paradigm students are used to is completely
different to the one that must be followed when facing the challenge of
specifying and implementing digital systems (hardware). The change in ...
Hernández Rodríguez, Ernesto(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-13)
[EN] This paper presents a descriptive characterization of intentionality of high school students’ performances, when trying to solve ambiguities in contents and intra and extratextual anaphoric referential relationships ...
[EN] The use of rubrics can be an especially useful tool to align the teaching, learning and evaluation processes of oral presentation. Its validity is essential to assess academic performance and may be influenced by ...
de la Cruz Flores, Gabriela; Abreu Hernández, Luis Felipe(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[ES] Los actuales modelos educativos basados
en competencias enfatizan los procesos
de autorregulación en el estudiantado,
a través de los cuales se pretende desarrollar habilidades para el aprendizaje a
lo largo de ...
Fernández Michels, Pedro(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[ES] Hattie & Timperley (2007) describen el “feedback” como uno de los factores más poderosos en la
enseñanza y el aprendizaje. No obstante, sus efectos positivos no están siempre garantizados. Para
que la retroalimentación ...