[EN] One numerical method was designed to solve the time-dependent, three-dimensional, incompressible Navier-Stokes equations in turbulent thermal channel flows. Its originality lies in the use of several well-known methods ...
García-Oliver, José M; Margot , Xandra; Chávez Cobo, Mariany de Jesús; Karlsson, A(PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTD, 2011)
[EN] A 1D3D-CFD coupled spray model is proposed in this work for the simulation of Diesel sprays under non-evaporative conditions and constant injection velocity in time. The basic idea of the model is to reduce the poor ...
Desantes Fernández, José Mª; García Oliver, José María; Pastor Enguídanos, José Manuel; Pandal-Blanco, Adrián(Begell House, 2016)
[EN] A comparison between the Σ-Y atomization model and a classical DDM approach has been carried out for diesel spray
CFD simulations. The Σ-Y model, originally proposed by Vallet and Borghi (1999), is based on an Eulerian ...
Pandal-Blanco, Adrián; García-Oliver, José M; Novella Rosa, Ricardo; Pastor Enguídanos, José Manuel(Elsevier, 2018)
[EN] An implementation and validation of the coupled Sigma-gamma ADF model is presented in this work for reacting Diesel spray CFD simulations under a RANS turbulence modeling approach. An Approximated Diffusion Flamelet ...
Wilczynski, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2017-09-26)
El trabajo consiste en la utilización de la mecánica de fluidos computacional (CFD) para el análisis, diseño y optimización de sistemas de atenuación de la vorticidad (swirl) para su instalación en instalaciones de ensayo ...
Ponce Soler, José Alberto(Universitat Politècnica de València, 2024-11-18)
[ES] En el presente trabajo se analiza el comportamiento aerodinámico de una hélice experimental de placa plana mediante simulación de dinámica de fluidos computacional (CFD), con el objetivo de comprender su eficiencia y ...
Pandal-Blanco, Adrián; Pastor Enguídanos, José Manuel; García Oliver, José María; Baldwin, E.; Schmidt, D.P.(Elsevier, 2016-07)
Despite great practical interest in how sprays emanate from fuel injectors, the near-nozzle region has
remained a challenge for spray modelers. Recently, Eulerian models have shown promise in capturing
the fast gas-liquid ...
Grau Lozano, Ernest(Universitat Politècnica de València, 2022-10-04)
[ES] El objetivo de este trabajo es crear un marco numérico para estudiar, por medio de simulaciones URANS, la dinámica de un vehículo aéreo no tripulado sometido a ráfagas de viento y aplicar leyes de control para estabilizar ...
Desantes Fernández, José Mª; Hoyas Calvo, Sergio; Gil Megías, Antonio; Khuong, Anh Dung; Ravet, Frederic(World Scientific Publishing, 2014-06)
[EN] The global objective of this work is to show the capabilities of the Eulerian Lagrangian
spray atomization (ELSA) model for the simulation of Diesel sprays in cold starting con-
ditions. Our main topic is to focus ...
Crialesi Esposito, Marco(Universitat Politècnica de València, 2017-08-29)
The understanding of the combustion process in energy generation, both for stationary purpose or for propulsion, is becoming more and more demanding as the technology progress toward a cleaner combustion able to reduce the ...
Torres Pons, Alfredo Francisco(Universitat Politècnica de València, 2023-10-17)
[ES] Los programas de dinámica de fluidos computacional (o CFD, por sus siglas en inglés) permiten obtener soluciones detalladas en problemas complejos de dinámica de fluidos. Como regla general, cuanto más complejo es el ...
Blázquez Legidos, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2021-09-09)
[ES] Debido al crecimiento del mercado de las pequeñas aeronaves no tripuladas, el interés en la caracterización experimental de estas y de sus componentes no hace más que aumentar. En concreto, las curvas de actuaciones ...
Jaén Ruiz, José Carlos(Universitat Politècnica de València, 2020-05-05)
[ES] El principal objetivo de este Trabajo Final de Grado es realizar un estudio aero-acústico de dos tipologías diferentes de motores turbofan. El modelo acústico elegido para este trabajo es el llamado Stochastic Noise ...
González Pérez, Jaime Joaquín(Universitat Politècnica de València, 2022-11-14)
[ES] El objetivo de este estudio es caracterizar y cuantificar de forma experimental el efecto de la interacción aerodinámica entre rotores "tándem" (ejes de rotación no coincidentes), especialmente en la potencia total ...
Peinado Montoya, Eva(Universitat Politècnica de València, 2020-07-31)
[EN] The objective of this thesis is to analyse the heat transfer through a building that is exposed to a stream velocity, with a finite element method software which will be ANSYS Fluent. The building will be changed in ...
Prieto, Marina; Escartí-Guillem, Mara S.; Hoyas, S.(Elsevier, 2023-03)
[EN] In this work, an aerodynamic optimization of a VTOL drone wing has been carried out by implementing winglets. A dual methodology has been used employing a CFD study with the open source code OpenFOAM and applying
the ...
Air-water two-phase flow is present in natural and industrial processes of different nature as nuclear
reactors. An accurate local prediction of the boiling flow could support safety and operation
analyses of nuclear ...
Ramón Torrens, Aarón(Universitat Politècnica de València, 2024-01-15)
[ES] Desde principios del siglo XIX, en la industria del automóvil se han buscado estructuras más ligeras y diseños aerodinámicos mejorados para dar con un vehículo aerodinámicamente eficiente con un consumo energético y ...
Cantó Sánchez, Mauro(Universitat Politècnica de València, 2020-03-31)
[ES] Este proyecto se centrará en la simulación del flujo a través de un rotor analizando el comportamiento de dicho flujo y de la interacción vórtice pala para entender la naturaleza de dichos flujos y las causas por las ...