Trénor Gomis, Beatriz Ana; Prats Boluda, Gema; Ye Lin, Yiyao(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] The need of increasing the participation of the student in the teaching and learning process at University has led to the concept of flip teaching. This methodology is characterized by the fact that the student works ...
[EN] The flipped classroom model (FCM) presents many advantages with respect to the traditional model, as the students play a leading role in attendance sessions increasing their motivation and satisfaction, active ...
Alba Fernández, Jesús; Torregrosa Cabanilles, Constantino; Vidal Meló, Anna; Rey Tormos, Romina María del(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] In November 2016, the GIERMAC team (Grup d’Innovación Educativa i Recerca en Matèries Científiques) received a PIME-UPV project. This project was entitled “Startup of several experiences with the Flip Teaching
approach ...
Jano Salagre, María Dolores; Ortiz Serrano, Salvador(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] The students who today arrive in our classrooms at the university soon forget the learnings that are not relevant to them and prefer to learn by doing. By means of evaluations we measure what they remember of the ...
[ES] La innovación docente que se propone a continuación se ha implementado en la asignatura de “Procesos Industriales en Ingeniería Química” del Grado de Ingeniería Química durante el curso 2022-2023 que se imparte en el ...
Capilla Romá, Maria Teresa; García Mora, María Belén; Moll López, Santiago Emmanuel; Moraño Fernández, José Antonio; Roselló Ferragud, María Dolores; Sánchez Ruiz, Luis Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] Technical University of Valencia (UPV) has initiated a strong commitment
with the so-called flipped classroom methodology during the academic year
2014-15. For this task, UPV started from an advantageous position ...
García Gallego, Carlos(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[ES] La clase inversa, es una metodología docente en la que el profesor, con carácter previo a la exposición en clase de los temas correspondientes, pone a disposición del alumno los materiales de clase (en gran medida en ...
Obiol i Francés, Sandra; Beltrán Llavador, Jose; Box Varela, Zira; Gabaldón Estevan, Daniel; Hernàndez Dobon, Francesc; Martínez Morales, Ignacio; Martínez Morales, Juan Ramón(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The sociological imagination (Wright Mills, 1993) is fundamental in the
teaching profession. It is not possible to understand individuals’ actions of the
different education agents without knowing their place in the ...
Sánchez Ruiz, Luis Manuel; Blanes Zamora, Sergio; Capilla Romá, Maria Teresa; García Mora, María Belén; LLobregat-Gomez, N.; Moll López, Santiago Emmanuel; Moraño Fernández, José Antonio; Roselló, María-Dolores(Facultad de Ciencias. Departamento de Matemáticas Fundamentales. UNED, 2018)
[ES] La Universitat Politècnica de Valencia (UPV) facilita la creación de equipos de
innovación y calidad educativa (EICE). Uno de dichos equipos es GRIM4E (GRoup of
Innnovative Methodologies and Assessment For Engineering ...
[EN] Biotechnology is a discipline where autonomous learning can be easily implemented. The speed at which strategies and technologies are developed makes mandatory a learning method more focused in “how to learn” than in ...
Vilanova, Santiago; Gadea, José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The speed at which strategies and technologies are developed in Biotechnology makes mandatory a learning method focused on autonomous learning and practical cases. The objective of this study is to evaluate the evolution ...
Li, Jing(Universitat Politècnica de València, 2022-11-02)
[ES] La combinación de la lingüística de corpus con el enfoque de la clase invertida es un nuevo enfoque pedagógico para la enseñanza de segundas lenguas. Rompe con el modelo de enseñanza tradicional y puede aumentar la ...
[ES] Se describe la utilización y resultados de los medios tecnológicos puestos por la UPVa disposición de los profesores para transformar al modelo “flipped” la asignaturaIngeniería Aeroportuaria, de tercer curso del grado ...
Torres-Cuevas, Isabel; García Miralles, Esther; Ribelles Llop, Marta; Marqués Martínez, Laura(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-04)
[ES] La introducción de nuevas metodologías pedagógicas en el ámbito de ciencias de la salud es una herramienta necesaria para los alumnos en formación. Flipped Classroom o aula invertida (FC) es una herramienta que ...
Alba Fernández, Jesús; Torregrosa Cabanilles, Constantino; Vidal Meló, Anna; Rey Tormos, Romina María del(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] The “Group of Educational Innovation and Research in Scientific Fields
(GIERMAC)” has been given the Project in Researching and Educational
Improvement (PIME-UPV) project “Study on the application of the Flip
Teaching ...
Morera Bertomeu, Isabel María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] The flipped classroom model is based on the proper use of technology as a
vehicle for active learning and teaching-centered design to promote the work
of the student. In this model, students put more effort and ...
Badenes Badenes, Borja; Magraner Benedicto, María Teresa(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-05-07)
[ES] La introducción de nuevas metodologías en la docencia universitaria facilita el proceso de aprendizaje de los alumnos a la vez que ayudan a mejorar su motivación. Por otro lado, la introducción de nuevas herramientas ...
Xiao, Si(Universitat Politècnica de València, 2020-02-11)
[ES] Este trabajo intenta analizar la clase inversa en el aula de lengua extranjera y su implementación en China mediante una metodología de investigación basada en el análisis bibliográfico y el análisis de contenido de ...
Xiao, Qindan(Universitat Politècnica de València, 2019-10-30)
[ES] Este trabajo se centra en la aplicación del modelo de la clase inversa (CI) en la enseñanza del chino como lengua extranjera (ECLE) a discentes de origen chino que residen en España. El objetivo de este estudio es ...
Gil Salom, Daniela Teresa; Lence Guilabert, María Ángeles(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07)
[EN] This work presents the result of fusing two pedagogical active methodologies,: flipped classroom and service learning, in the teaching of two transversal subjects of foreign languages: German and French. Therefore, ...