[EN] The course Introduction to Computer Networks from the University of Cantabria has a low success, with complaints about the lack of sufficient practical classes that reinforce the theoretical contents. An innovation ...
[ES] En el nivel superior no puede pasar inadvertido el desafío que propone el escenario educativo actual en el cual convergen variables asociadas a numerosas transformaciones en el rol que asumen docentes y ...
Luján-Mora, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2013-11-01)
[ES] En este artículo se muestra la evolución de la enseñanza de una asignatura de la carrera de ingeniería en
informática, “Programación en Internet”, a lo largo de doce años. En esta asignatura, los alumnos
aprenden ...
Liu, Yuhan(Universitat Politècnica de València, 2023-10-24)
[ES] Esta investigación tiene como objetivo analizar el papel de los álbumes ilustrados basados en las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (TIC) en la enseñanza del Español como Lengua Extranjera (ELE) a ...
[ES] La contracci´on/compresi´on experimentada por los programas de la ense˜nanza de la Ingenier´ıa, desde los
cinco/seis cursos cl´asicos a los cuatro del Grado actual, propicia un proceso de ense˜nanza-aprendizaje
que ...
Peña, Begoña; Zabalza, Ignacio; Usón, Sergio; Llera, Eva Mª; Martínez, Amaya; Romeo, Luis Miguel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] The European Higher Education Area stands for important changes in the teaching-learning model in the university context, specifically requires a deep revision of the roles of teachers and students. In this sense, the ...
Jordan-Lluch, Cristina; Pérez Peñalver, María José; Sanabria-Codesal, Esther(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07)
[ES] La denominada flipped classroom o clase invertida, permite aprovechar el
auge de las nuevas tecnologías para mejorar el aprendizaje de los alumnos mediante el intercambio
de roles profesor-alumno: el alumno inicia ...
López Martínez, Juan; Samper Madrigal, María Dolores; García García, Daniel; Ferri, Jose; Carbonell Verdú, Alfredo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] During the academic year 2016-17 the flipped classroom methodology was implemented using the GOOGLE CLASS platform in the "waste treatment" subject. This methodology has allowed students to have more time in the ...
Jordan Lluch, Cristina; Pérez Peñalver, María José; Sanabria Codesal, Esther(Universidad Politécnica de Madrid, 2014-10)
[EN] At the time we live in, teachers must consider how the development and the democratization of information technologies can help improve students' learning. One option is the flipped classroom or reverse class, in which ...
[EN] Flipped classroom is a pedagogical model created in 2012 by Jonathan
Bergmann and Aaron Sams, Chemistry teachers at Woodland Park High
School (Woodland Park Colorado).
In this model, rather than taking up limited ...
López-Crespo, G.; Fidalgo, C.; Martín-Albo, J.; Valdivia-Salas, S.; Lerma-Cabrera, J. M.; Carvajal-Ruiz, M.; Carralero-Esteban, D.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-01)
[ES] El modelo de la clase invertida o flipped classroom consiste en dar la vuelta a la organización del modelo tradicional docente, sacando la transmisión de conocimientos fuera del aula y dejar tiempo de aula para propiciar ...
Onecha Pérez, Belén; Berbegal-Mirabent, Jasmina(Universitat Politècnica de València, 2020-12-31)
[EN] This paper discusses about the versatility of the flipped classroom method, stressing its ability to adapt successfully to a diverse range of disciplines of different complexity and nature. The study builds upon the ...
Sánchez Peñaranda, David; Naturil Alfonso, Carmen; Marco Jiménez, Francisco; Vicente Antón, José Salvador(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The competences and skills to acquire by the student have evolved, so the educational methodology must also evolve. Society demands professionals with competences and skills in information and communication technologies ...