Alexa, Andrei Valeriu(Universitat Politècnica de València, 2023-10-05)
[CA] Aquest treball consisteix en el disseny i desenvolupament d’una aplicació web que
facilite als professors i als alumnes col·laborar en la creació i introducció de bateries de
preguntes d’examen per a les ...
[EN] The aim of this work was to promote a higher implication of the students in
the development of a subject from the Physical Activity and Sport Sciences
bachelor belonging to University of Valencia, through a ...
Raigón Jiménez, Mª Dolores; Castell Zeising, Vicente(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] Practical work in the University courses on the development of the
"entrepreneurial skills" allows promoting student potential capabilities in
this aspect, and, at the same time, developing innovative skills. ...
Escribá Pérez, Carmen; Baviera, Tomás; Baviera Puig, Maria Amparo; Buitrago Vera, Juan Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The general aim of this research is to assess the “teamwork ability" in university students from a 180º approach. For this, we have obtained the selfassessment and coevaluation of this skill, using the CATME-BARS ...
Carballeira, Javier; Rovira Cardete, Andrés; Suñer Martínez, Josep Lluís; Nadal, Enrique; Rupérez Moreno, María José; Dols Ruiz, Juan Francisco; Sahuquillo, Oscar; Martínez Casas, José; Vila Tortosa, María Paloma; Pedrosa Sanchez, Ana Maria; Denia Guzmán, Francisco David; Ródenas García, Juan José; Tur Valiente, Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] The evaluation activities developed within the frame of a project on innovation and improvement of teaching, and some preliminary results, are presented in this paper. The main goal of this project is to work on the ...
Montoya del Corte, Javier; Palazuelos Cobo, Estefanía; Fernández Laviada, Ana; San Martín Espina, Paula(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] In this paper the application of Project-Oriented Learning (POL) on the
subject of "Auditing" of 4th year of the Degree in Business Administration is
addressed. The project attended by the 147 participating students ...
Vázquez-Cano, Esteban; Martín-Monje, Elena; Fernández-Álvarez, Miguel(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[ES] Presentamos en este artículo una investigación en la que analizamos la funcionalidad de las e-rúbricas en procesos de
coevaluación, en la evaluación de materiales digitales enfocados a la enseñanza de lenguas y en ...
Fernández-Domene, Ramón M.; Sánchez-Tovar, Rita; Roselló-Márquez, Gemma; Batista-Grau, Patricia; Leiva García, Rafael; García-Antón, José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[ES] La metodología de Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) requiere un enfoque de evaluación en el que se evalúen una serie de competencias específicas y transversales. Esta evaluación debe de tener un carácter formativo ...
Bosch Roig, Lucía; Bosch Roig, María del Pilar; Lleonart García, Melani; Madrid García, José Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] The work of the teacher is always in constant research, looking for new formulas that help
students in their learning. Thanks to an Educational Improvement Research project (PIME),
started in 2020, it has allowed ...
Ramis Bibiloni, Jaume; Payeras Capellà, Maria Magdalena; Carrasco Martorell, Loren(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-01-10)
[ES] En este artículo se presenta una propuesta metodológica aplicada a la asignatura Planificación de redes del tercer curso del Grado de Ingeniería Telemática de la Universidad de las Islas Baleares. Se fundamenta en la ...
Martínez Poquet, César(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The formative evaluation of the transversal competence Effective Communication in its oral dimension has been introduced in the present teaching innovation, involving the student in the evaluation process (shared ...
[EN] In recent years changes in higher education, as a result of convergence to European Higher Education Area, are pointing towards a more active learning by the students and also towards a teachers’ new role. This new ...
Sánchez-Tovar, Rita; Fernández-Domene, Ramón M.; Batista-Grau, Patricia; Roselló-Márquez, Gemma; Leiva García, Rafael; García-Antón, José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-06-04)
[ES] La metodología de Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) se introdujo por primera vez en un curso de Corrosión del Master de Ingeniería Química de la Universitat Politècnica de València, durante el curso 2018-2019. Se ...
Domenech, Josep; De la Poza, Elena; Vincent Vela, Maria Cinta; Lloret Mauri, Jaime(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] This paper deals with the implementation of a system of peer assessment of
collaborative work as a tool to measure students level of awareness of the
work done in groups. Then, their collaborative work perception ...
Coll Aliaga, Peregrina Eloína; Martínez Llario, José Carlos(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-03-07)
[ES] En la evaluación de la asignatura de Distribución espacial del Máster Universitario en Ingeniería en Geomática y Geoinformación (MUIGG) de la Universitat Politècnica de València se utilizan, entre otras técnicas las ...
[EN] This contribution aims to present the first results of a teaching innovation project carried out in the
teaching degrees of the Faculty of Education, Psychology and Social Work (FEPTS) of the
University of Lleida. ...
Bartolomé Pina, Antonio R.; Martínez-Figueira, Esther; Tellado-González, Fernando(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[ES] Este artículo está relacionado con el uso
de blogs y rúbricas como recursos en la
evaluación del aprendizaje en red con el
fin de valorar si estas herramientas pueden actuar como complementos o suplementos en dicho ...
Chamorro Mera, Antonio; Gracia Gallego, Jose Manuel; Miranda González, Francisco Javier(Universitat Politècnica de València, 2015-12-30)
[ES] Los avances tecnológicos y las aplicaciones web han permitido extender el uso de los simuladores de empresa o business games en la docencia universitaria. Se trata de una metodología docente activa que permite desarrollar ...
[EN] Master's students face the writing and the oral examination of the Final Master's Project (TFM) with anxiety, and with a low level of competencies necessary for its correct execution. This work shows the results of a ...
Falcó Boudet, José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] In this paper we analyze the effectiveness of an innovative approach to the
evaluation in a teacher's training course which consists in making students
jointly responsible for the process from its first phase: the ...