Asensio Cuesta, Sabina; Diego Más, José Antonio; Canós Darós, Lourdes; Andrés Romano, Carlos(Springer Verlag (Germany), 2012-06)
Job rotation is an organizational strategy increasingly used in manufacturing systems as it provides benefits to both workers and management in an organization. Job rotation prevents musculoskeletal disorders, eliminates ...
Ferreras Méndez, Jose Luis; Fernández-Mesa, Ana Isabel; ALEGRE-VIDAL, JOAQUIN; Sevilla Pavón, Ana Mercedes(Elsevier, 2012)
[EN] Nowadays, the Information and Communications Technologies (ICT) play an increasingly important role in education. Indeed, ICT are considered as very useful pedagogic tools, and multimedia resources are constantly being ...
[EN] During years, professors of higher education focused on the outcome of the assimilation of information through learning (i.e., in the acquisition of knowledge). In a European context, the Bologna Process has accelerated ...
Dejo-Oricain, Natalia(Universitat Politècnica de València, 2015-03-28)
[ES] La compleja realidad actual requiere métodos innovadores de cooperación que permitan despertar la curiosidad y creatividad del estudiante universitario para así hacer más fácil el aprendizaje. El Aprendizaje Cooperativo ...
[EN] Over the years, we observed that students have difficulties when moving from school to university. In order to support our first-semester students,we designed and performed an action day at the beginning of their first ...
Poveda Bautista, Rocio; Diego-Mas, Jose Antonio; Alcaide-Marzal, Jorge(MDPI AG, 2021-05)
[EN] Based on the appearance of their faces, we attribute to people personality traits, moods, capacities, or competences. This unconscious process plays a central role in our everyday decisions and how we choose partners ...
Cámara Estrella, África María; Abril Gallego, Ana Mª; Díaz Pareja, Elena Mª; Gutiérrez García, Francisco; Párraga Montilla, Juan Antonio; Romero Ariza, Marta; Ortega Tudela, Juana Mª(Universitat Politècnica de València, 2011-10-15)
[ES] Resumen
El actual contexto social, cultural y tecnológico, junto con el diseño de los nuevos títulos de grado en
Educación Primaria e Infantil hace necesaria una reflexión en torno a cómo ha de ser la formación de ...
[ES] Ante la preocupación generalizada de la sociedad acerca de las carencias de los jóvenes en cuanto a la
expresión escrita, el presente artículo tiene como objetivo analizar si esta competencia se desarrolla y
se ...
Planella, Jesús; Escoda, Maria Lluïsa; Suñol, Joan Josep(Universitat Politècnica de València, 2009-06-15)
[ES] La universidad debe formar titulados con perfiles que respondan a una demanda, activa, más
interdisciplinaria y flexible. Titulados que asuman la formación continua y su adaptabilidad a
la demanda socio-cultural, ...
[ES] En este trabajo presentamos los resultados alcanzados por el equipo de profesores implicados en la docencia de las
asignaturas del primer curso y primer semestre del Grado en Ingeniería en Diseño
Industrial y ...
[ES] El Aprendizaje basado en Problemas (ABP) se ha presentado, desde sus inicios, como una
propuesta educativa innovadora, que se caracteriza porque el aprendizaje está centrado en
el estudiante, promoviendo que éste ...
Oltra Mestre, Maria J.; García Palao, Cristina; Flor Peris, Marisa; Boronat Navarro, Montserrat(Editorial Universitat Politècnica de València, 2012-12)
[EN] The design of a course requires the use of a reference model that integrates the different elements that form it, with the teacher function being that one of giving coherence to the course. The aim of this paper is ...
Villa Sánchez, A.(Universitat Politècnica de València, 2020-06-29)
[ES] Este artículo presenta un panorama del aprendizaje basado en competencias desde su origen en la creación del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES). El enfoque de Aprendizaje Basado en Competencias tuvo un origen ...
[EN] This communication describes the use of problem-based learning methodology for remote teaching of laboratory practices of Chemistry subjects in the Bachelor's Degree in Pharmacy. The virtualization was carried out ...
[EN] This communication describes the use of the challenge-based learning methodology (CBL)
for the teaching of subjects in the Degree in Criminalistics, with the aim of investigating what
the use of this methodology ...
[EN] The implementation of the competence-based approach set out by the Bologna Declaration within the European Higher Education Area (EHEA) entails important changes in learning processes and brings new approaches to ...
[EN] An assessment program to evaluate microproject-based teaching/learning (MicroPBL) methodology on the technical subject ‘Manufacturing Technology’ was implemented for four consecutive academic years. Students from three ...
Izquierdo Aymerich, Mercè(Universitat Politècnica de València, 2017-01-31)
[EN] The recommendation to teach science in context, through Models, to acquire competences, applies toall teaching without di erentiating between the basic and the non-compulsory levels. But the ...
Rochina Marco, Laura(Universitat Politècnica de València, 2020-08-12)
[ES] El presente trabajo consiste en caracterizar el liderazgo femenino en las organizaciones. Con este fin, se describe el significado del término liderazgo y las principales cualidades requeridas para un liderazgo efectivo, ...
[EN] Learning outcomes (LO) and its assessment
as quality and governance indicators in
the Higher Education (HE) Curricula, are
very present in the international quality
standards for HE. Assuring the internal
coherence ...