Boillos Pereira, Mari Mar(Universitat Politècnica de València, 2019-12-28)
[EN] Project-based learning has gained ground as a resource to address the teaching of content from an interdisciplinary and collaborative perspective. Hence, its validity has been proven in all educational stages and with ...
Sanchez Zugasti, Jaime(Universitat Politècnica de València, 2022-11-24)
[ES] Este trabajo fin de máster consiste en un estudio sobre la aplicación de las tecnologías de inteligencia artificial (IA) en el campo de la enseñanza de lenguas. Tras ahondar en las IA, este proyecto piloto pretende ...
ADEL HAMED, AMR(Universitat Politècnica de València, 2014-09-25)
[EN] Language teaching today has its importance in the landscape of globalization, so this area gets a lot of attention. This work belongs to the field of Applied Linguistics in the Teaching of Spanish as a foreign language. ...
Nebot Celades, Lorena(Universitat Politècnica de València, 2018-06-28)
[EN] The article is about how advertising offers teaching and learning opportunities, mainly, in terms of the lin-guistics issues. Specifically, it focuses on how teachers can utilise the teaching possibilities of advertising ...
Martínez Ezquerro, Aurora(Universitat Politècnica de València, 2022-12-29)
[EN] This article considers the need to work oral communicative competence in training contexts. The oratorical practices do not include the non-verbal elements of the last phase of the discourse organization (actio and ...
Tiliouine, Dina-Ines(Universitat Politècnica de València, 2024-07-31)
[ES] En el presente Trabajo de Fin de Máster (TFM) se investiga el impacto de la realidad virtual (RV) en la enseñanza-aprendizaje de la destreza oral. La RV se presenta como una tecnología innovadora que suscita un interés ...
An, Ni(Universitat Politècnica de València, 2014-09-09)
[EN] Through this research work is done on the integration of chat and skype in teaching Spanish as a foreign language in order to try to analyze the implementation of the chat and skype in the language classroom to develop ...
Barbasán Ortuño, Inmaculada; Pérez-Sabater, Carmen; Montero Fleta, Maria Begoña(Editorial Universidad de Sevilla, 2018)
[EN] Translation has been excluded from the language classroom for many years due to the fact that new methodologies helped avoid the use of the mother tongue in the classroom at levels other than the initial stages of ...
Diop, Papa Mamour(Universitat Politècnica de València, 2016-12-29)
[EN] This paper results from a research on the evaluation of Spanish as foreign language’s device in the high school diploma exam. It investigates critically the organizational system as well as the tests, activities and ...
Gimeno Sanz, Ana; Perry, David Richard(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[ES] El artículo se centra en los resultados de un proyecto de mejora educativa llevado a cabo en la Universitat Politècnica de València durante el curso académico 2013-14 para ayudar a los estudiantes a mejorar sus ...
Quijada Diez, Carmen(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[ES] La situación sobrevenida en que se ha encontrado el profesorado y el alumnado universitario en la primavera del curso académico 2019/2020 ha propiciado que todas las enseñanzas presenciales, ya fueran teóricas o ...