Reis, C.; Pessoa, T.; Gallego-Arrufat, M. J.(Universitat Politècnica de València, 2019-06-29)
[EN] This article is a systematic review of literature in Spanish and Portuguese, from the period 2006-2018, focused on Higher Education. The aim is to understand the way in which the concepts of “digital literacy” and ...
[EN] The massive incorporation of the technological resources in the classrooms of the infantile and primary centers has been a reality evident for some years, thanks to state plans like School 2.0 or autonomous ones ...
Del Moral Pérez, M. Esther; López-Bouzas, Nerea; Castañeda Fernández, Jonathan(Universitat Politècnica de València, 2022-12-31)
[EN] This study is the result of a funded
research project focusing on Gamified
Stories with Augmented Reality
for enhancing the competencies of
students doing undergraduate and
master’s degrees in education. It used ...
Esteve Mon, Francesc M.; Gisbert Cervera, Mercè(Universitat Politècnica de València, 2011-12-25)
[ES] El Espacio Europeo de Educación Superior ha propiciado un nuevo marco, centrado en el estudiante y en
su aprendizaje lo largo de la vida, que ofrece nuevas oportunidades formativas. Para ello, resulta
necesario que ...
Asiaín Ansorena, Alfredo; López-Flamarique, María Teresa(Universitat Politècnica de València, 2018-06-28)
[EN] Intangible Cultural Heritage can contribute to the development of students’ and pupils’ critical thinking, digital and informational competences and multimodal literacy, as shown by a teaching experience carried out ...
[EN] The eNCLaUsTrA2 project that we present in this communication arises from the reflections made during the preparation and development of the laboratory practicals for the course Complementary Disciplinary Training ...
Carrera Farrán, Francesc Xavier; Coiduras Rodríguez, Jordi Lluís(Universitat Politècnica de València, 2012-08-02)
[ES] La competencia digital forma parte de las competencias docentes que caracterizan el perfil profesional
del profesor de educación superior. En ella se contemplan componentes de alfabetización y capacitación
digital ...
Calafat Marzal, Consuelo; Vega Carrero, Virginia; Marin-Sanchez, Maria del Mar; Ribal, Javier(EscuelaTécnica Superior de Ingeniería del Diseño. Universitat Politècnica de València, 2022-07-22)
[ES] La mejora de la empleabilidad de los egresados se potencia con el desarrollo de competencias
transversales, como la instrumental específica. En el Grado de Gestión y Administración
pública se detectó menor utilización ...
Hernandez Franco, Carlos Alberto(Universitat Politècnica de València, 2012-09-28)
Los nuevos canales de comunincación así como las tecnologías educativas disponibles en el aula, hacen que esta pueda ser extendida mucho más allá del lugar físico y el horario de clase. Se establece una relación permanente ...
[EN] It presents a teaching experience of innovation and the use of Learning and
Knowledge Technologies (LKT) within the framework of the subject matter of
Physical Education of the university degree in Sciences of ...
Zhang, Xiaoxuan(Universitat Politècnica de València, 2021-10-27)
[ES] Este TFM se enmarca en la innovación docente. Pretende impulsar el uso de las tecnologías digitales en el ámbito educativo universitario mediante el aprendizaje basado en proyectos en el que el alumnado está en el ...
Vicens Moltó, José Luis; Zamora Parra, Blas(Universitat Politècnica de València, 2023-01-31)
[EN] The operation of hydraulic turbomachines is based on the modification of the mechanical energy of fluid which is passing through the machine. In fact, changes of fluid velocity components produce a relevant variation ...