Gozálvez Zafrilla, José Marcial; Santafé Moros, María Asunción; Navarro Laboulais, Javier José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] This work analyzes the adaptation and development of teaching
methodologies for problem solving strategies in the subject “Advanced Unit
Operations” of the Master in Chemical Engineering for developing
transversal ...
Ene l video se muestran criterios para elegir un gestor de tareas y se reflexiona sobre el papel que estos gestores de tareas para facilitar el trabajo en equipo, especialmente cuando funcionan en modo remoto o virtual
Se ...
Marín García, Juan Antonio; Maheut, Julien; García Sabater, Julio Juan(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] In this paper, we analyze three different ways of qualifying soft skills in a Master course with 21 students. Both the holistic qualification of the 4 competences together and the analytical qualification in paired ...
Arguello Arciniegas, Zara Marcela(Universitat Politècnica de València, 2015-11-16)
[EN] Within the field of Cultural Management, such a wide world and sometimes so difficult to outline in terms of all-encompassing, key competenciesplay a very important role. Therefore, we have tried to propose a tool to ...
Trujillo Serna, María Camila(Universitat Politècnica de València, 2017-10-23)
[ES] El término competencias en el ámbito universitario europeo está ligado al proceso de
armonización transparente de títulos y vincula de manera directa la formación
universitaria con el mundo profesional y con la libre ...
Ye Lin, Yiyao; Prats Boluda, Gema; Garcia Casado, Javier; Guijarro Estelles, Enrique; Martínez De Juan, José Luís(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] Previous experience has shown the feasibility of implementing active methodologies in small groups to work and evaluate cross skills. However, the assessment of cross skills in groups with a large number of students ...
Prats Boluda, Gema; Ye Lin, Yiyao; Trénor Gomis, Beatriz Ana(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] Today’s society requires graduates who present a wide range of cross skills in addition to master the specific skills of their grade, as in the case of effective communication skill. In this paper the use of ...
Alvarez Blanco, Silvia; Bosch Roig, Ignacio; Jordan Lluch, Cristina; Lloret Mauri, Jaime; Mendoza Roca, José Antonio; Romero Pérez, Lucia; Sanabria Codesal, Esther; Vincent Vela, Maria Cinta(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] The last syllabus of the grades of the Polytechnic University of Valencia
(UPV) has changed the perspective of the universitary teaching and has
highlighted the importance of the specific and the transversal ...
Rams Caballero, Alejandro(Universitat Politècnica de València, 2017-10-18)
[ES] Este Trabajo Final de Grado (en adelante TFG) tiene como objetivo conseguir
una adecuada y representativa descripción del puesto de trabajo Servipoli
INTEGRA, en la Universitat Politècnica de València (o por sus ...
Cardona, Fernando; Rubio Granero, Concepción(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-05-07)
[ES] Es conocido que el aprendizaje basado en problemas y el aprendizaje en contexto mejoran el proceso enseñanza-aprendizaje, especialmente en asignaturas complejas y en las que es difícil ver su aplicación práctica. Esto ...
[EN] In this work, project-based learning has been proposed for the laboratory
classes of building materials. A transformation of the laboratory class has
been carried out from a traditional programming of laboratory ...
Capó Vicedo, Jordi; Bonet Juan, María Amparo; Giménez Morera, Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[ES] Con la incorporación de las competencias, tanto transversales como específicas, para comprobar el grado de aprendizaje por parte de los alumnos de la Enseñanza Superior, se abre un nuevo escenario en el que es necesario ...
[EN] Integration in the European Higher Education Area requires the implementation of active learning methodologies that focus on the student and promote the development of transversal competences. In the present study the ...
Capó Vicedo, Josep; Mula, Josefa; Díaz-Madroñero Boluda, Francisco Manuel; Vicedo Payà, Pau(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[ES] La adaptación de la universidad al Espacio Europeo de Educación Superior está llevando a la realización de cambios sustanciales en muchos aspectos vinculados a su modelo pedagógico, por ejemplo, la incorporación de ...
de-Miguel-Molina, María; Catalá Pérez, Daniel; Miguel Molina, María Blanca de; Peiró Signes, Angel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-10-15)
[ES] El objetivo de esta actividad fue mostrar el caso real de un servicio público
a través de su directora para explicar la importancia del análisis estratégico
en la estrategia integral de una organización. En este ...
Payá Herrero, Jorge(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] The present work describes the methodology which has been applied in the subject “Energía solar fototérmica” of the Universitat Politècnica de València. With the aim of promoting an active student participation, ...
Martón, Isabel; Villanueva, José Felipe; Carlos Alberola, Sofía; Gallardo, Sergio; Sánchez, Ana(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-03-24)
[ES] En las normas y directrices para el aseguramiento de la calidad en el Espacio Europeo de Educación Superior (EEES), se establece que una de las claves para combinar el conocimiento y las habilidades de los alumnos ...
Escribá Pérez, Carmen; Baviera Puig, Maria Amparo; Buitrago Vera, Juan Manuel; Rivera Vilas, Luís Miguel; Roig Merino, Bernat; Ramón Fernández, Francisca; Sigalat Signes, Enrique; Pons Valverde, Jose Vicente(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] This contribution arises from a Educational Innovation and Improvement
Project at the Universitat Politècnica de València. It was implemented in the
second semester of academic year 2014/15. The project involves ...
Martínez-Llorens, Silvia; Jauralde García, Ignacio; S. Peñaranda, David; Tomás-Vidal, Ana; Jover Cerdá, Miguel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-03-24)
[ES] En el presente trabajo se muestra una experiencia de la aplicación del Aprendizaje Basada en proyectos en la titulación del Master interuniversitario de Acuicultura de la Universitat Politécnica de València. El ABPr ...