Cinganotto, Letizia(Universitat Politècnica de València, 2016-09-30)
[EN] The focus of this report is the link between CLIL (Content and Language Integrated Learning) and CALL (Computer-Assisted Language Learning), and in particular, the added value technologies can bring to the learning/ ...
Huang, Siyao(Universitat Politècnica de València, 2022-09-22)
[ES] El interés por aprender español por parte de la comunidad lingüística china experimenta un aumento constante. Las grandes diferencias entre la lengua china y la española provocan una serie de dificultades en el ...
Azzouz Boudadi, Nadia; Gutiérrez-Colón, Mar(Universitat Politècnica de València, 2020-03-31)
[EN] This paper focuses on a fairly new motivational technique, the so-called Gamification, which consists of introducing game mechanics in non-game environments to promote motivation and engagement. By the turn of the ...
Carter, Aidan; Absalom, Matt(Universitat Politècnica de València, 2023-07-28)
[EN] This article discusses a pilot project aimed at giving tertiary students a wider repertoire of resources to use in language learning, with a particular focus on Italian. This project responds to the exponential increase ...
Liao, Honghui(Universitat Politècnica de València, 2022-09-22)
[ES] A medida que los tiempos cambian, la educación va diversificándose. El aula tradicional y el modo de enseñanza del profesor ya no pueden satisfacer las necesidades de aprendizaje de los estudiantes. En este trabajo, ...
Ortiz, Daniela(Universitat Politècnica de València, 2023-12-11)
[ES] En el sistema de educación superior de los Estados Unidos, es muy común enseñar clases de idiomas a nivel elemental de manera híbrida (Blake et al., 2008; Hampel & Stickler, 2015; Meskill & Anthony, 2015; Mizza & ...