Cauzo-Bottala, Lourdes; Quirós-Tomás, Francisco Javier; González-Limón, Myriam; Martínez-Torres, María del Rocío(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-09-20)
[EN] Wellness tourism has experienced rapid growth in recent years. This has attracted the interest of both researchers and industry representatives. However, experiential tourism has not been investigated in depth through ...
Sandemetrio Esteban, Ariadna(Universitat Politècnica de València, 2023-09-13)
[ES] El Trabajo de Fin de Grado tiene como finalidad dar explicación y respuesta desde el punto de vista de la empresa y entendiendo el comportamiento de los consumidores, al porqué las empresas que poseen marcas reconocidas ...
Ferrer Aspas, Claudia(Universitat Politècnica de València, 2023-05-11)
[ES] Hoy en día cada vez es más importante la respuesta emocional del consumidor a la hora de estudiar sus preferencias en los alimentos. Aunque las diferencias entre ellos puedan ser mínimas siempre existe alguna que ...
Garzón Couso, Laura(Universitat Politècnica de València, 2019-09-09)
[ES] En un mundo totalmente globalizado y en el que cada vez la tecnología está cobrando un papel más importante, los hábitos de consumo en la contratación de viajes han experimentado algunos cambios, influenciados ...
Payá Vidal, Mara(Universitat Politècnica de València, 2017-12-14)
[EN] Yerba Mate is a hot beverage coming from the Northern part of Argentina. As one of the most popular products in South America and sign of the Argentinian culture since long time ago, Yerba Mate is presented in the ...
Petrescu, Dacinia Crina; Petrescu-Mag, R. M.(Universitat Politècnica de València, 2018-12-27)
[EN] Rabbit is one of the most versatile livestock species, responding successfully to bio-economic principles, which promote a clever use of resources and their conversion into added value products, such as functional ...
[EN] Purpose The purpose of this study was to investigate the role of consumer altruism and other socio-cultural factors in predicting how much attention consumers pay to seafood eco-labels. Design/methodology/approach The ...
[EN] An increasing number of food companies are voluntarily adopting environmental policies and sustainability initiatives to tackle climate change. The aims of this study were to analyse the presence of environmental ...
Egea Jiménez, Inmaculada(Universitat Politècnica de València, 2020-11-09)
[ES] Los impuestos son una de las formas que tiene el estado de recaudar recursos económicos, pudiendo ser estos directos o indirectos. Dentro de los impuestos indirectos se encuentran los impuestos especiales, que repercuten ...
Jornet Margerel, Celia-Helene(Universitat Politècnica de València, 2023-10-19)
[ES] El mercado de las bebidas energéticas está creciendo globalmente y no cesa de sacar innovaciones en diseño de packaging y sabores nuevos y diferentes a los estándares que ya conocemos en el mercado. Además, tanto las ...
Garrido Garcia, Lorena(Universitat Politècnica de València, 2014-11-25)
[EN] The present study attempts to gather information about a single product such as the Valencian tiger
nut mil called “horchata de chufa”. Tiger nut milk is a drink made from tiger nuts (Cyperus esculentus).
Furthermore, ...
González Navarro, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2014-10-23)
[ES] En los últimos años, los cuidados proporcionados a las mascotas son cada vez mayores, y el vínculo entre los dueños y sus animales cada vez es más estrecho. Así pues, surge la cuestión de qué hacer cuando los animales ...
Escribano Cuadrado, Raúl(Universitat Politècnica de València, 2016-10-11)
[ES] El trabajo fin de máster que se presenta, se enmarca en los ámbitos académicos y de
investigación del marketing on-line y el comportamiento del consumidor. Se propone
estudiar el comportamiento del consumidor así ...
Hellequin, Camille(Universitat Politècnica de València, 2020-04-28)
[ES] Hoy en día, en el sector de distribución alimentaria en Francia, hay diferentes tipos de tiendas: los hipermercados, los supermercados, las enseñas de hard-discount, y algunos puntos de venta especializados. Vamos a ...
Grunert, Klaus G.(Universitat Politècnica de València, 2006)
[EN] This paper analyses the changing competence requirements which members of the food chain face in their pursuit of competitive advantage. Two groups of trends serve as point of departure: more dynamic and heterogeneous ...
[EN] The need to design products that engage several senses has being increasingly recognised by design
and marketing professionals. Many works analyse the impact of sensory stimuli on the hedonic,
cognitive, and emotional ...
Colvée Pérez-Arias, Míriam(Universitat Politècnica de València, 2023-04-18)
[EN] The purpose of my final degree project is the study of neuromarketing as strategy for attracting customers. The justification for choosing this field is my interest and experience in the field of marketing, in addition ...
Barrena, Ramona; Sánchez, Mercedes; Gil, José M.; Gracia, Azucena; Rivera, Luis M.(2003)
[EN] The objective of the paper is to analyse the effect of the label product presence in the reduction of the health hazard perceived or in the uncertainty associated to a product. The market selected like an example was ...
Most of the published research on the perception of food texture has focused on what happens in-mouth during consumption. It is, however, important to note that people's judgments of food texture can also be influenced by ...
Clemente Ricolfe, José Serafin; Escribá Pérez, Carmen; Rodríguez Barrio, José Enrique; Buitrago Vera, Juan Manuel(Routledge, 2012-07)
This study assesses the similarities and differences in the potential wine tourist market, distinguishing between the actual market (AM) and the people “willing to practise wine tourism” (WP). This kind of analysis introduces ...