Cuesta Torrado, Juan José de la(Universitat Politècnica de València, 2020-05-29)
[EN] This Thesis was conducted in collaboration with the Cranfield Impact Centre. The
main aim of the project was to perform an experimental characterisation of how
different trigger mechanisms affect the performance of ...
Cuevas Caballero, Javier Manuel(Universitat Politècnica de València, 2015-05-13)
In order to increase time efficiency during the design stage of a crashworthy structure, Jaguar-Land Rover is interested in investigating the Macro Element Method, as modelling and simulation time is considerably reduced ...
Fernández Soriano, Francisco Javier(Universitat Politècnica de València, 2020-12-28)
[ES] El proyecto nace de la colaboración con Stadler Valencia y tiene como objetivo desarrollar una
propuesta de diseño de la estructura de la cabina y las capotas para una locomotora de
maniobras. Los principios en los ...
Moreno Armenta, Miguel(Universitat Politècnica de València, 2020-12-28)
[ES] El proyecto forma parte de un trabajo conjunto realizado en colaboración con otros alumnos, que tiene como objetivo el diseño estructural de las capotas y la cabina de una locomotora de maniobras de nueva generación. ...
López Pintor Guzmán, Ángel María(Universitat Politècnica de València, 2015-09-07)
El presente documento recoge el estudio completo del análisis estructural de un atenuador de impacto de material compuesto para un vehículo de competición. Este estudio se engloba dentro de la asignatura “Trabajo de fin ...
Pérez Ferrer, Anafé(Universitat Politècnica de València, 2019-11-26)
[EN] During the project we are going to evaluate the crashworthiness, which is an ability of the structure for protecting occupants during an impact. It will be analysed the crash between a vehicle and barrier with Ls-Dyna ...