[ES] La enseñanza universitaria en el ámbito de la Ingeniería ha estado tradicionalmente orientada al trabajo
individual del alumno, lo cual dificulta la adquisición de una de las aptitudes más valoradas en el
mercado ...
Izquierdo Aymerich, Mercè(Universitat Politècnica de València, 2017-01-31)
[EN] The recommendation to teach science in context, through Models, to acquire competences, applies toall teaching without di erentiating between the basic and the non-compulsory levels. But the ...
Torres Barchino, Enric; Contero González, Manuel Roberto; Martínez Torán, Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] LOMCE (2013) and Decrees of "urgent measures to turn on the calendar implementation" (BOE 298, RD 5/2016 of 9th December), and "characteristics, design and content of the High School evaluation in order to access to ...
Rué, Joan; Font, Antoni; Cebrián, Gisela(Universitat Politècnica de València, 2011-05-25)
[EN] There is a wide agreement on the power of problem‐based learning in promoting greater individual abilities for “learning how to learn”. These abilities are required to lead lifelong learning. In the analysis of case ...
Martínez Alonso, Gabriel Fernando; Garza Garza, Juan Ángel; Báez Villarreal, Esteban; Treviño Cubero, Arnulfo(Universitat Politècnica de València, 2013-11-01)
[ES] La enseñanza de la ingeniería en el mundo se está transformando. Esta transformación está tratando de
responder a las exigencias del siglo XXI hacia los egresados de las carreras de ingeniería. Varios estudios
muestran ...
Aguilar-Jiménez, Alba; Jiménez-Ramírez, Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-04-10)
[ES] La dinámica actual de las Tecnologías de Información y Comunicaciones
(TIC) ha sumergido a organizaciones y sociedad en general en un entorno
cambiante en donde la facilidad de acceso a la tecnología impone ...
Barata, Clarinda(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[PT] Em Portugal, com as alterações decorrentes da publicação do normativo
legal Decreto-lei n-º 55/2018 de 06 de julho que estabelece o currículo dos
ensinos básico e secundário e os princípios orientadores da avaliação ...
Barata, Clarinda; Magueta, Lúcia(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[PT] Em Portugal, com as alterações decorrentes da publicação dos normativos
legais Decreto-lei n.º 54/2018 de 06 de julho, que estabelece o regime
jurídico da educação inclusiva; o Decreto-lei n.º 55/2018 de 06 de julho, ...
Monleón Oliva, Vicente(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-07-15)
[EN] Today's childhood unfolds in a world saturated with images. These have indisputable value and strength, as well as a great wealth of
communication. For this reason, attention must be paid to their potential as ...