Tortosa Serrano, Alejandro(Universitat Politècnica de València, 2018-09-10)
[ES] La necesidad de mejorar el rendimiento de los motores de combustión interna alternativos hace indispensable centrarse en uno de los parámetros más determinantes en cuanto a su funcionamiento: el proceso de inyección ...
Payri, Raul; Salvador, Francisco Javier; Marti-Aldaravi, Pedro; Vaquerizo, Daniel(Elsevier, 2017-02-05)
[EN] Inside a DISI engine, a wide range of pressure and temperature conditions are possible, and with the current evolution of the systems, many of the conditions are subject to be encountered at the moment of injection. ...
Xuan, Tiemin; Pastor, José V.; García-Oliver, José M; García Martínez, Antonio; He, Zhixia; Wang, Qian; Reyes, Miriam(Elsevier, 2019-02-25)
[EN] Because of the challenge of meeting stringent emissions regulations for internal combustion engines, some advanced
low temperature combustion modes have been raised in recent decades to improve combustion efficiency ...
Payri, Raul; Bracho Leon, Gabriela; Marti-Aldaravi, Pedro; Viera-Sotillo, Alberto Antonio(Begell House Inc., 2017)
[EN] Accurate experimental data are often needed to validate computational fluid dynamics models. These models regularly rely on experimental results from single-orifice axially drilled nozzles that do not fully represent ...
Vaquerizo Sánchez, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2018-03-22)
Resumen
Los sistemas de inyección directa han sido uno de los principales
puntos focales de la investigación en motores, particularmente en sistemas
Diésel, donde la geometría interna, movimiento de aguja y comportamiento
del ...