Ghiglione, Franco Alexis; Ferro Moreno, Santiago(Universitat Politècnica de València, 2024-06-28)
[EN] Agricultural companies base their decisions on the anticipated behavior of variables. This paper aims to analyze and model the behavior of livestock producers in relation to the adoption of marketing strategies in ...
Ponce Crespo, Pablo José(Universitat Politècnica de València, 2020-04-14)
[ES] El término gestión de riesgos operacionales (ORM) se define como un proceso cíclico continuo que incluye la evaluación de riesgos, la toma de decisiones de riesgos y la implementación de controles de riesgos, lo que ...
Villoro i Armengol, Jordi; Estaún i Ferrer, Santiago(Universitat Politècnica de València, 2018-10-04)
[EN] The main purpose of the research has been to dictate the role intuition plays in the decision-making of undergraduate marketing students.The study and process of decision-making has always been focused on statistics ...
Asunción Moya, Aina de la(Universitat Politècnica de València, 2024-07-17)
[ES] Este TFG se realiza dentro de un juego de simulación de empresa en un entorno competitivo con una empresa que produce dos productos y que vende en tres mercados. El TFG recoge siete rondas de juego equivalentes a 7 ...
Martín Núñez, Marta; Porta Pérez, Alberto(Universitat Politècnica de València, 2022-03-14)
[EN] Video games have an implicit system of penalties and rewards that already implies an ethical load. However, some games deploy a structured narrative capable of generating a complex context that proposes ethical ...