Mendes, Rebeca; Veloso, Ana(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-06-16)
[EN] This paper explores digital multitasking during lectures for university students, attending to the impact of the Covid-19 pandemic. Digital multitasking is conceptualized in this research as engaging in a digital task ...
Vázquez-Cano, Esteban; Martín-Monje, Elena; Fernández-Álvarez, Miguel(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[ES] Presentamos en este artículo una investigación en la que analizamos la funcionalidad de las e-rúbricas en procesos de
coevaluación, en la evaluación de materiales digitales enfocados a la enseñanza de lenguas y en ...
Mora-Valentín, Eva-María; Huertas-Valdivia, Irene; García-Moreno, Marta-Beatriz(Universitat Politècnica de València, 2023-10-04)
[EN] The aim of this paper is to propose different initiatives to integrate the SDG into university education. To do so, firstly, some theoretical questions about the SDG and education are addressed. In addition, a review ...
Bartolomé Pina, Antonio R.; Martínez-Figueira, Esther; Tellado-González, Fernando(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[ES] Este artículo está relacionado con el uso
de blogs y rúbricas como recursos en la
evaluación del aprendizaje en red con el
fin de valorar si estas herramientas pueden actuar como complementos o suplementos en dicho ...
[EN] The Museo Central's educational programs responded to the challenge
of digital interaction and the complexity of facing remote education due
to the COVID-19 pandemic. These are made up of digital educational
resources, ...
[EN] The Museo Nacional de Ciencias Naturales (MNCN-CSIC), aware of the
growing role of digital environments in museums intensified by the COVID-19
crisis, included a section of digital resources on its website before ...