Barbier, Alvin(Universitat Politècnica de València, 2019-01-16)
La combustión RCCI se basa en el empleo de una mezcla de un combustible de baja reactividad y un combustible de alta reactividad. Debido a la falta de actuación directa sobre el incio de la combustión y a su sensibilidad ...
Sirvent Sanjosé, Roberto Andrés(Universitat Politècnica de València, 2016-12-21)
El trabajo consiste en el diseño del sistema de admisión y escape de un motor dual-fuel para transporte pesado. Se deberá seleccionar la arquitectura adecuada para poder conseguir las condiciones de deseadas en el interior ...
[EN] Stringent emissions limits introduced for internal combustion engines impose a major challenge for the research community. The technological solution adopted by the manufactures of diesel engines to meet the NOx and ...
Monsalve Serrano, Javier(Universitat Politècnica de València, 2016-12-12)
The more and more stringent emissions regulations, together with the greater fuel economy demanded by vehicle users, impose a clear objective to researchers and engine manufacturers: look for the maximum efficiency with ...
García Martínez, Antonio; Monsalve-Serrano, Javier; Martínez-Boggio, Santiago Daniel; Gaillard, Patrick(Elsevier, 2021-10-01)
[EN] The European community foresees a 15% CO2 tailpipe emissions restriction in 2025 and 30% in 2030 for the trucks. While battery electric vehicles would help to reach these levels, their low ranges make them unfeasible ...
Tomás Blázquez, Juan Ángel(Universitat Politècnica de València, 2019-09-19)
[ES] Actualmente, uno de los objetivos principales en el ámbito de los motores de combustión interna alternativos es la reducción de emisiones contaminantes. Estudios recientes han demostrado que nuevos conceptos de ...
Álvarez Pedregal, José María(Universitat Politècnica de València, 2020-10-06)
[ES] En los últimos años los niveles de contaminación a lo largo de todo el planeta han ido aumentando año tras año. Debido a este problema, que repercute tanto en la salud del propio planeta como en la de cada uno de sus ...
Fogué Robles, Álvaro(Universitat Politècnica de València, 2021-10-21)
[ES] Las nuevas normativas reducirán de forma significativa los niveles aceptables de óxidos de nitrógeno (NOx) y hollín de los motores, lo que implica reducir notablemente las temperaturas alcanzadas dentro del cilindro ...
[EN] Dual-mode dual-fuel (DMDF) combustion stands over other low temperature combustion strategies as it is able to operate over the entire engine map by transitioning between reactivity controlled compression ignition and ...
García Martínez, Antonio; Monsalve-Serrano, Javier; Martínez-Boggio, Santiago Daniel; Gaillard, Patrick(Elsevier, 2021-11-01)
[EN] Reactivity controlled compression ignition combustion showed great advantages in terms of NOx and soot emissions reduction, leading to virtually zero emissions. However, the average brake thermal efficiency of this ...
[EN] Hydrogen substitution in applications fueled by compressed natural gas arises as a potential alternative to fossil fuels, and it may be the key to an effective hydrogen economy transition. The reduction of greenhouse ...
Reactivity Controlled Compression Ignition (RCCI) is one of the most promising premixed combustion modes, aimed at reducing simultaneously engine emissions and fuel consumption. In this work, the global energy balance (GEB) ...