[EN] Gasoline direct injection (GDI) nozzles are manufactured to meet geometric specifications with length scales on
the order of a few hundred microns. The machining tolerances of these nominal dimensions are not always ...
Bermejo López, Laura(Universitat Politècnica de València, 2020-10-29)
[ES] Los sistemas de inyección directa de gasolina (GDi) están cobrando especial relevancia desde hace unos años en el campo de la automoción con motor de combustión interna alternativos. La optimización de estos sistemas ...
Payri, Raul; Salvador, Francisco Javier; Marti-Aldaravi, Pedro; Vaquerizo, Daniel(Elsevier, 2017-02-05)
[EN] Inside a DISI engine, a wide range of pressure and temperature conditions are possible, and with the current evolution of the systems, many of the conditions are subject to be encountered at the moment of injection. ...
Morales López, Andrés(Universitat Politècnica de València, 2018-10-17)
En los últimos tiempos ha habido un gran interés en la investigación coordinada entre distintos centros internacionales como modo de reducir incertidumbres y realizar comparativas más significativas entre resultados. La ...
Pandal, Adrián; García-Oliver, José M; Pastor Enguídanos, José Manuel(SAGE Publications, 2020-01)
[EN] Diesel spray modeling is a multi-scale problem with complex interactions between different flow regions, that is, internal nozzle flow, near-nozzle region and developed spray, including evaporation and combustion. ...
In this work, lift-off length and ignition delay have been measured via chemiluminescence techniques in a wide range of conditions for a single-hole injector from the Engine Combustion Network (ECN) dataset and using a ...
Peraza Ávila, Jesús Enrique(Universitat Politècnica de València, 2020-09-02)
[EN] The potential of diesel engines in terms of robustness, efficiency and energy density has made them widely used as power generators and propulsion systems. Specifically, fuel atomization, vaporization and air-fuel ...
Desantes, J.M.; López, J. Javier; García-Oliver, José M; López-Pintor, Darío(Elsevier, 2017-08)
[EN] Seven different chemical kinetic mechanisms for n-dodecane, two detailed and five reduced, have been evaluated under Engine Combustion Network (ECN) thermodynamic conditions by comparison to experimental measurements ...
Mira Martínez, Daniel; Pérez-Sánchez, Eduardo J.; Surapaneni, Anurag; Benajes, Jesús; García-Oliver, José M; Pastor Enguídanos, José Manuel; De Leon-Ceriani, Daiana(American Society of Mechanical Engineers (ASME), 2021-10-15)
[EN] Poly-Oxymethylene Dimethyl Ethers (OMEx) are being intensively investigated because of their potentially renewable synthesis path, which make them suitable as liquid fuels for low-carbon transport applications. In the ...
Moreno Arjona, Fernando(Universitat Politècnica de València, 2020-10-29)
[ES] Simular el comportamiento del Spray A de acuerdo a la ECN (Engine Combustion Network), haciendo uso de la herramienta OpenFOAM. Realizar la configuración experimental completa,con el fin de estudiar la capacidad de ...
Vía Khay, Saúl(Universitat Politècnica de València, 2020-07-22)
[ES] Los sistemas de inyección directa de gasolina (GDi) están cobrando especial relevancia desde hace unos años en el campo de la automoción con motor de combustión interna alternativos. La optimización de estos sistemas ...
Vaquerizo Sánchez, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2018-03-22)
Resumen
Los sistemas de inyección directa han sido uno de los principales
puntos focales de la investigación en motores, particularmente en sistemas
Diésel, donde la geometría interna, movimiento de aguja y comportamiento
del ...
Benajes, Jesús; García-Oliver, José M; Pastor Enguídanos, José Manuel; De Leon-Ceriani, Daiana(Elsevier, 2023-01-01)
[EN] Poly-Oxymethylene Dimethyl Ethers OMEx are synthetic and potentially-renewable fuels that lead to a notable reduction of the lifecycle CO2 emissions while promoting lower soot emissions than conventional Diesel fuel. ...