Llopis-Amorós, M.P.; Roger-Monzó, V.; Castelló-Sirvent, F.(Universitat Politècnica de València, 2019-06-29)
[EN] This study analyzes the perception of teachers and university students of the usefulness of learning management systems (LMS) in which five dimensions of the usefulness of the Moodle platform usefulness are investigated: ...
Sánchez-Elvira Paniagua, Ángeles; López‐González, María Ángeles; Fernández‐Sánchez, M. Virginia(Universitat Politècnica de València, 2011-03-07)
[ES] El Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) supone un esfuerzo de
adaptación importante de las Universidades, tanto de carácter organizacional como
metodológico. Una de las aportaciones más interesantes del ...
Camacho-Miñano, María del Mar; Del Campo, Cristina; Pascual-Ezama, David; Urquia-Grande, Elena; Rivero, Carlos; Akpinar, Murat(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-10-27)
[EN] The aim of this paper is twofold: first, to analyse the comparison of
coursework and final examination between Finland and Spain to test if there
are differences in assessment methodologies; second, to study whether ...
Cano García, E.; Fernández Ferrer, M.(Universitat Politècnica de València, 2016-12-30)
[EN] The paper presented here is part of the research project “The education assessment impact on the competence development in the university. Perspectives from the new graduates groups” (reference EDU2012-32766), which, ...
Bañón Gomis, Alexis Jacobo; Clemente-Císcar, Mónica; Cortés Meseguer, Luis; Lajara-Camilleri, Natalia; Montalva Subirats, José Miguel; Rovira, Andres; Trinidad Tornel, Ángel; Tuset Davó, Juan José; Villanueva López, José Felipe(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[EN] To proceed to the accreditation of its degrees, the UPV has developed the
concept of competency dimensions in order to group the different academic
profiles. This concept allows to homogenize the generic competencies
acquired ...
Candel-Mora, Miguel Ángel; Tamarit Vallés, Inmaculada Teresa(JAMK University of Applied Sciences, 2015)
[EN] Research on language teaching of larger global lingua francas like French, Spanish or English emphasize the need to consider cultural diversity and intercultural communicative competence (ICC) since learners are likely ...
Garrido Hernández, A.; Sánchez Blanco, G.(Universitat Politècnica de València, 2017-06-29)
[EN] The purpose of this paper is, on the one hand, to inform and provide an overall strategy for the design of the subjects within the framework of the European Higher Education Area (EHEA), which, as we understand, ...
[ES] En los últimos años se observa un aumento del interés por desarrollar prácticas docentes universitarias basadas en
el enfoque del aprendizaje reflexivo. Sin
embargo, apenas encontramos en nuestro contexto investigaciones ...
Comas Parra, Miguel Ángel(Universitat Politècnica de València, 2013-04-30)
[ES] El proceso de construcción del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) no ha estado exento de
controversia y de diferentes niveles de interpretación en su creación, fundamentación y desarrollo.
El objetivo de ...
Buil Carrasco, Isabel; Hernández Ortega, Blanca; Sesé Oliván, F. Javier(Universitat Politècnica de València, 2013-12-29)
[ES] El nuevo modelo educativo resultante de la adaptación al Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
presenta retos importantes para la universidad del siglo XXI. Entre ellos, destacan la necesidad de
potenciar la ...
Dorado Pérez, Gabriel; Hernández Molina, Pilar; Dorado Pérez, María del Pilar(Universitat Politècnica de València, 2009-12-29)
[ES] El libro “Cuidando al Formador. Habilidades Emocionales y de Comunicación” (Bimbela Pedrola y Navarro Matillas,
2007) incide en aspectos clave de la actividad docente. Entre ellos se encuentra potenciar las habilidades ...
Álvarez Rojo, Víctor(Universitat Politècnica de València, 2009-12-29)
[ES] Este artículo presenta la validación empírica del diseño de un instrumento concebido para ayudar
al profesorado universitario a evaluar sus propias competencias docentes dentro del marco de la
convergencia europea: ...
Martínez Millana, Antonio; Liberos Mascarell, Alejandro; Monzó Ferrer, José María; Martínez Peiró, Marcos Antonio; Martínez Pérez, Jorge Daniel; Gadea Gironés, Rafael(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-04-10)
[EN] The European Higher Education Area (EHEA) defines the competences for
professional practice of a Telecommunications Engineer. The School of
Telecommunication Engineering of the Universitat Politècnica de ...
Casado Molina, Ana Maria; Cuadrado Méndez, Francisco José(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[ES] Los cambios en este nuevo siglo están
obligando a los distintos agentes sociales
a desarrollar un nuevo modelo de dirección y directivos en Europa que contribuyan a recuperar la confianza perdida con
sus públicos. ...
Zabalza Beraza, Miguel A.(Universitat Politècnica de València, 2011-12-25)
[ES] Como en el viejo dicho indio de que “el mundo es ancho y ajeno”, eso está sucediendo para una parte
del profesorado: Bolonia se ha convertido en una fuente no identificada de demandas y cambios de los
que no se ...
[ES] La adaptación de los planes de estudio universitarios al Espacio Europeo de Educación Superior ha traído
consigo cambios importantes, cambios en la planificación de la docencia para el desarrollo de
competencias en ...
Candel-Mora, Miguel Ángel; Polyakova, Oksana(Publicaciones Universidad de Alicante, 2022)
[EN] Research on special languages is approached from different perspectives: lexical, morpho-syntactic and textual; for different purposes: language teaching, terminology, translation, or communication between specialists; ...
Alemany-Costa, Josepa; Perramon Tornil, Xavier(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-06-15)
[EN] A survey has been conducted during the 2013-2014 academic year among the first graduating
class after the EHEA in the Faculty of Economics and Business Sciences at Universitat Pompeu Fabra
(UPF), with the aim of ...
[EN] The European Higher Education Area (EHEA) has involved a number of structural and methodological changes whose results on academic performance and student health have not been sufficiently studied. The ...
[ES] En este artículo se recoge una experiencia que se está diseñando para la asignatura de Sistema
Financiero que consistente en diseñar un juego de rol (un juego de simulación) como recurso formativo
y gestionarlo a ...