Gómez-Chacón, I.M.; Ortuño, T.; De la Fuente, A.(Universitat Politècnica de València, 2020-06-29)
[ES] Aprendizaje-Servicio es una metodología que adquiere cada vez más relevancia en el ámbito universitario. Cómo método de enseñanza busca vincular el aprendizaje del estudiante con el servicio a la comunidad generando ...
Muñoz-Catalán, Mª Cinta; Carrillo Yáñez, José(Universitat Politècnica de València, 2012-04-24)
[ES] En sintonía con la investigación actual en el área de Didáctica de las Matemáticas (Llinares y Krainer,
2006), presentamos un estudio que trata de comprender, desde el análisis de la práctica, el
conocimiento ...
Bracke, Martin; Capraro, Patrick(Universitat Politècnica de València, 2022-01-29)
[EN] This paper describes different possibilities to answer the question of automatically creating a choreography for musical fountains using mathematical modeling. The possibilities for an implementation range from a short ...
Ableitinger, Christoph; Humenberger, Hans(Universitat Politècnica de València, 2022-01-29)
[EN] In this article we primarily want to share our experiences and reflections concerning a special course at the University of Vienna (see chapter 2). The topic of this seminar was “modelling and modelling problems”and ...
Carrere, L. C.; Miyara, A.; Ravera, E.; Escher, L.; Lapyckyj, I.; Pita, G.; Perassi, M.; Añino, M. M.(Universitat Politècnica de València, 2017-06-29)
[EN] This paper describes how formative assessment was introduced into a bioengineering mathematics course. This change was carried out within a Participatory Action Research project and involved a shift from ...
Humenberger, Hans; Siller, Hans-Stefan(Universitat Politècnica de València, 2022-01-29)
[EN] Mathematical modelling is a process in which individuals use mathematics actively in real and meaningful contexts. Dealing with real problems, issues or contexts mathematically important and relevant aspects can be ...