Marín García, Juan Antonio; Maheut, Julien; García Sabater, Julio Juan(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] In this paper, we analyze three different ways of qualifying soft skills in a Master course with 21 students. Both the holistic qualification of the 4 competences together and the analytical qualification in paired ...
Serna, Eva; San Miguel, Teresa; Megias, Javier; Mauricio, María Dolores(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] The main objective of this paper is to analyze the opinion and perspective that the students have in view of the methodology of working in tutored groups. This methodology adopted in the teaching-learning process is ...
Marín García, Juan Antonio; Ramírez Bayarri, Lucía; Andreu Andrés, María Angeles(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] Skills assessment is a complex task that includes deciding on various aspects
or dimensions of competencies. Moreover, it is not always easy for teachers to
observe and assess certain skills. It is therefore recommended ...
Oltra Gutiérrez, Juan Vicente; Estelles Miguel, Sofia; Garrigós Simón, Fernando José; Montesa Andrés, José Onofre(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] In this paper has been carried out a comparative of two different subjects, taught in two different degrees, both of them have been taught with the Flip Teaching methodology. Evidently, the specific characteristics ...
[EN] With the emergence of ICT in the classroom, having digital competencies and transmitting
them to students is essential to achieve academic skills. The objective was: a) to evaluate the
digital competence of the ...
Marín García, Juan Antonio; Aragonés Beltrán, Pablo; García Melón, Mónica(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-12-26)
[EN] The aim of this paper is to propose a critical example to assess student competencies using the paired comparison as multiple criteria decision making tool based on analytic hierarchy process (AHP). We apply it to ...
Escribá Pérez, Carmen; Baviera, Tomás; Baviera Puig, Maria Amparo; Buitrago Vera, Juan Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The general aim of this research is to assess the “teamwork ability" in university students from a 180º approach. For this, we have obtained the selfassessment and coevaluation of this skill, using the CATME-BARS ...
Juan Garcia, Ana; Usach Pérez, Iris; Soriano Ortega, Esther; Guillén Domínguez, Maria Luisa(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] Here it is presented the analysis of the use of debates in the learning process of students of the
Degree of Pharmacy at the University of Valencia (UV) and higher-level vocational training in
Health Sciences of the ...
Barberà, Elena(Universitat Politècnica de València, 2009-12-15)
[ES] Una wiki representa el tipo de herramientas que muchos estábamos esperando. Después de unos años siguiendo un enfoque sorprendentemente individualista en el desarrollo y uso de los espacios virtuales parece que nos ...
Penna Tosso, Melani(Universitat Politècnica de València, 2015-03-28)
[ES] Las investigaciones que estudian la homofobia en el sistema educativo son cada año más numerosas, en parte por el reconocimiento legal que las personas Lesbianas, Gays, Bisexuales y Transexuales han ido adquiriendo ...
Grájeda Chacón, Alberto Freddy(Universitat Politècnica de València, 2016-04-07)
[EN] The research's goal is to determine if students report an improvement in their learning when using Web 2.0 tools. The study used the Wiki as a Web 2.0 tool because its collaborative work features, where several students ...
Flesler, Griselda; Durán, Valeria; Gugliottella, Gabriela(Universitat Politècnica de València, 2018-04-17)
[EN] This work describes the inclusion of the gender´s perspective in the Architecture, Design and Urbanism Department (FADU) from the Buenos Aires University (UBA) and the implementation of the “Gender violence institutional ...
Marín García, Juan Antonio; Conchado Peiró, Andrea(Centro de Información Tecnológica, 2012)
[ES] El objetivo del presente trabajo fue analizar el uso y las preferencias de uso entre el profesorado
universitario sobre nueve dinámicas de trabajo en grupo. Para ello se realizó una encuesta a una
muestra de 193 ...
Mora-Valentín, Eva-María; Huertas-Valdivia, Irene; García-Moreno, Marta-Beatriz(Universitat Politècnica de València, 2023-10-04)
[EN] The aim of this paper is to propose different initiatives to integrate the SDG into university education. To do so, firstly, some theoretical questions about the SDG and education are addressed. In addition, a review ...
Chen, Jiale(Universitat Politècnica de València, 2020-08-10)
[ES] El objetivo general de este trabajo es estudiar y conocer los problemas de adaptación académica del alumnado chino de la Universidad Politécnica de Valencia entre los diferentes perfiles de estudiantes de este colectivo. ...
Espinosa-Mirabet, Sílvia; Soler i Ortega, Marianna; Escoda, Maria Lluïsa; Puig-Bargués, Jaume; Ferrer Real, Inés(Universitat Politècnica de València, 2015-12-30)
[ES] En el presente trabajo se presenta un método para facilitar la adquisición conjunta de las competencias transversales trabajar en equipo, diseñar propuestas creativas, seleccionar información y comunicarse oralmente ...
Marín García, Juan Antonio; Atarés Huerta, Lorena María; Aznar-Mas, Lourdes E.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] The UPV has identified 12 soft-skills based on the lists of EURACE, ANECA and ABET. However, are they sufficiently independent or overlapping? Our work explores by factor analysis how many dimensions can be obtained ...
Marín García, Juan Antonio(ROGLE - Departamento de Organización de Empresas - Universitat Politècnica de València, 2011)
[ES] A la hora de realizar investigación o mejorar la práctica docente universitaria, no siempre es fácil encontrar fuentes de información que cumplan el requisito de ser publicaciones en revistas académicas, que hayan ...