Chen, Anna(Universitat Politècnica de València, 2012-03-22)
[EN] The focus of this paper is to apply the analysis of gender difference and topic preference to enhance and motivate online EFL learning shown by Taiwanese students enrolled in Freshman English Aural Training courses ...
Li, Jing(Universitat Politècnica de València, 2022-11-02)
[ES] La combinación de la lingüística de corpus con el enfoque de la clase invertida es un nuevo enfoque pedagógico para la enseñanza de segundas lenguas. Rompe con el modelo de enseñanza tradicional y puede aumentar la ...
Manegre, Marni; Gutiérrez-Colón, Mar; Gisbert, Mercè(Universitat Politècnica de València, 2019-03-30)
[EN] This paper presents the first phase of a study conducted to analyze Knowledge Building forums for evidence of second language acquisition. This study is an analysis of the posts within an existing forum in search of ...
Carrió Pastor, Mª Luisa; Martín Marchante, Beatriz(Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia., 2016)
[ES] Este trabajo analiza las razones por las cuales un grupo de estudiantes falla las preguntas específicas que evalúan su competencia pragmalingüística en la prueba de dominio Oxford Online Placement Test (OOPT).
El ...
Al-Maini, Yousef Hamad(Universitat Politècnica de València, 2013-09-29)
[EN] The Saudi education system is facing a climate of change characterized by an interest in integrating new technology and educational approaches to improve teaching andlearning. In this climate, the ...
Xiao, Si(Universitat Politècnica de València, 2020-02-11)
[ES] Este trabajo intenta analizar la clase inversa en el aula de lengua extranjera y su implementación en China mediante una metodología de investigación basada en el análisis bibliográfico y el análisis de contenido de ...
Gimeno Sanz, Ana(Universitat Autònoma de Barcelona, 2018)
[ES] El enfoque de este artículo es el análisis de datos recogidos después de realizar un
proyecto de telecolaboración a lo largo de un semestre con 12 estudiantes avanzados de español
provenientes de una universidad media ...
English is the lingua franca used in business communication. Therefore the
number of non-native speakers of English already outnumbers native speakers
provided that worldwide enterprises use English for international ...
Barrios, Elvira; Lopez-Agudo, Luis(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-07-26)
[EN] The study behind this paper aimed to assess the influence of the socioeconomic status (SES) on university students’ expectations of English use in their prospective career and their perceptions of English competence ...
Carrió-Pastor, María Luisa(Universidad de Granada, 2022-01)
[ES] Aunque tanto los elementos visuales como los textuales conforman el discurso multimodal, los primeros han recibido menos atención (Kumpf, 2000) que los segundos (Hyland, 2005) cuando se enseña una lengua extranjera. ...
Alanazi, Sami Mohammed; Bensalem, Elias(Universitat Politècnica de València, 2022-10-04)
[EN] High-impact practices (HIPs) have been adopted by many universities around the world to enhance student learning. The aim of this qualitative study was to analyzed how building ePortfolios may impact student learning ...
Sevilla Pavón, Ana Mercedes; Gimeno Sanz, Ana; Martínez Sáez, Antonio(Servicio de Publicaciones de la Universidad e Murcia, 2016)
[ES] Tras el anuncio por parte del Gobierno de la inclusión de una sección oral en el examen de
lengua extranjera de la Prueba de Acceso a la Universidad, que estaba prevista para 2012,
diferentes posibilidades en cuanto ...