Costa Venâncio da Silva, Bruno Rafael; Andión Herrero, Maria Antonieta(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-07-19)
[EN] With the intention of studying the reality of the teaching of Spanish as a foreign language in Brazil and its different varieties, 25 teachers who work at the Institutos Federais from the states of Rio Grande do Norte ...
Fan, Yubing(Universitat Politècnica de València, 2021-10-18)
[ES] El tema de esta investigación es el desarrollo de un estudio comparativo del modelo de enseñanza del español como lengua extranjera tradicional y el asistido por ordenador en universidades chinas. Con el desarrollo ...
Marynenko, Pavlo; Portnova, Tatjana(Universitat Politècnica de València, 2024-07-08)
[EN] This article analyzes grammatical competence errors related to the usage of the Spanish verb in native Russian-speaking students. The sample was obtained from the CEDEL2 public corpus and is composed of 57 texts written ...
Alfonzo de Tovar, Isabel Cristina; Clouet, Richard(Universitat Politècnica de València, 2024-07-08)
[EN] This article examines the impact of teaching Spanish as a foreign language in a post-pandemic context. It does so by analysing a telecollaborative programme with a particular focus on an intercultural approach. The ...
Panzuto Piccini, Nicolás Ariel(Universitat Politècnica de València, 2019-11-08)
[ES] El protagonismo del español como lengua extranjera es innegable y su presencia es patente en las aulas de aprendizaje de idiomas de todo el mundo. Con más de una veintena de países de habla hispana, crear un vínculo ...
Liu, Fumeng(Universitat Politècnica de València, 2020-10-14)
[ES] El aprendizaje de lenguas asistido por dispositivos móviles (MALL) es una
modalidad de aprendizaje relativamente innovadora que permite superar algunas
limitaciones de la enseñanza tradicional, como las restricciones ...
Huang, Siyao(Universitat Politècnica de València, 2022-09-22)
[ES] El interés por aprender español por parte de la comunidad lingüística china experimenta un aumento constante. Las grandes diferencias entre la lengua china y la española provocan una serie de dificultades en el ...
Hu, Chun(Universitat Politècnica de València, 2020-10-26)
[ES] Debido al creciente interés por el español como lengua académica y profesional en la universidad china, la presente propuesta de investigación tiene como punto de partida el análisis de rasgos seleccionados de correos ...
Yu, Chen(Universitat Politècnica de València, 2024-07-31)
[ES] En el actual ecosistema mediático, en el que predomina la hiperconectividad y el acceso a los contenidos a través de dispositivos inteligentes, el pódcast ha adquirido una popularidad cada vez mayor. Se trata de ...
Sáinz González, María del Mar(Universitat Politècnica de València, 2016-12-29)
[EN]
This work was inspired of the lack of self-learning of Spanish as a Foreign Language resources through the Web to enhance oral communicative competence. We perform a review to global overview of resources by an ...
Sánchez-Saus Laserna, Marta; Álvarez Torres, Vanesa(Universitat Politècnica de València, 2024-07-08)
[EN] Learning contexts are one of the most influential variables in foreign language teaching. Our sample includes two groups of English-speaking SFL learners at upper-intermediate level, one in a formal learning context ...
Sifrar Kalan, Marjana; Pregelj, Barbara(Universitat Politècnica de València, 2018-12-27)
[EN] Children’s and youth literature (CYL) has a great potential for encouraging reading both in mother tongue and foreign language (FL), although its use in a FL classroom is scarce but necessary. This paper presents some ...
Falero Parra, Francisco Javier(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-15)
[EN] Numerous studies have highlighted the negative impact of suffering anxiety during the acquisition process of a foreign
language and how this fact affects oral skills. This article shows the results of a research ...
Labrador Piquer, María José; Olmo Cazevieille, Françoise(2015-05)
[ES] Este trabajo tiene como objetivo diseñar una propuesta didáctica para acercar a los estudiantes al mundo laboral, en concreto al ámbito de las entrevistas de empleo virtual. Tras haber revisado la literatura relacionada ...
Palacios Martínez, Ignacio Miguel; Fernández-Dobao, Ana(Universitat Politècnica de València, 2024-07-08)
[EN] Taking as a reference the main descriptive and pedagogical grammars of Spanish, instructional treatments, and previous studies on gender processing, this paper examines the difficulties that Spanish students of different ...
Hu, Jia(Universitat Politècnica de València, 2021-10-21)
[ES] Este trabajo presenta una visión del estado actual en China de la integración de las TIC en el aprendizaje del español como lengua extranjera en la enseñanza secundaria. Además, mediante el análisis de los resultados ...
Wang, Yiran(Universitat Politècnica de València, 2021-09-17)
[ES] Con el modelo de comunidad global y la continua ampliación de los intercambios entre China y los países hispanohablantes en los últimos años, el Español como Lengua Extranjera (ELE) es cada vez más importante en China. ...
Pina Sáez, Alexis(Universitat Politècnica de València, 2016-11-16)
[ES] Este TFG tiene como objetivo estudiar la viabilidad para la ciudad de Valencia de una academia de castellano orientada a alumnos asiáticos que estén interesados en aprender el idioma en España. El modelo de negocio ...