Satorres Verdú, Beatriz(Universitat Politècnica de València, 2013-05-06)
Tras la globalización de los mercados en la primera década del siglo XXI, y ante el entorno económico actual que acentúa la delicada situación que atraviesa el sector textil desde hace años, las empresas deben reflexionar ...
Ameur, Mehrez; Gil, José M.(Universitat Politècnica de València, 2003)
[EN] In an increasing globalized environment, the agrofood firms’ competitiveness becomes a strategic need for future survival. Recent changes both in agrofood markets and consumers’ habits have encouraged firms to adopt ...
Galán Cubillo, Javier; García Ortega, Beatriz(Universitat Politècnica de València, 2024-05-13)
Teniendo en cuenta que las empresas son uno de los actores decisivos a la hora de avanzar hacia un consumo suficiente, en este objeto de aprendizaje estudiaremos el concepto de consumo suficiente y las posibles estrategias ...
Ortega Colomer, Francisco Javier; Golf Laville, Emilio Jesus(CSIC, 2012)
[EN] : In this article we analyse the shift that the textileclothing sector has recently suffered in the Valencian Central Counties from the role played by the institutions of the local innovation
system. This paper ...
Olivert Ruiz, María(Universitat Politècnica de València, 2024-09-12)
[EN] This master s thesis deals with the sustainable management of plastic waste in the chemical industry. Prompted by the growing global plastics crisis, it seeks to find effective solutions from a business perspective. ...