Rekalde Rodriguez, Itziar; Ruiz de Gauna Bahíllo, Maria Pilar; Bilbao Bilbao, Begoña(Universitat Politècnica de València, 2018-12-28)
[EN] Final Degree Project (FDP) tutoring cannot be left to chance of what is happening on a day. This requires planning and content that makes it possible for each student to be aware of the process that is being followed ...
Ripollés, M.; Michavila, F.(Universitat Politècnica de València, 2020-06-29)
[ES] El reconocimiento generalizado de la importancia de las competencias emprendedoras para el éxito profesional de los estudiantes está llevando a las universidades a desarrollar entornos que faciliten su aprendizaje. ...
Bergman, María Elena(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[EN] The present project aims at assessing
the eRubric tool [1, 2] within a teacher
education programme in Early Childhood Education. The eRubric is a tool and
a method for teacher training and educational assessment. ...
Carrió-Pastor, María Luisa(Junta de Extremadura. Consejeria de Educacion, 2021-09)
[EN] In this paper, my main aim is to compare the effectiveness of formative assessment and summative assessment of communicative skills in online tasks. Different types of online tasks were designed to be done by students ...
Prats-Boluda, Gema; Garcia-Casado, Javier; Ye Lin, Yiyao; Trénor Gomis, Beatriz; Guijarro-Estellés, Enrique; Martínez-de-Juan, José Luis(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-04-04)
[ES] La evaluación de las competencias específicas en titulaciones técnicas suele ser sumativa y articulada en pruebas escritas y memorias a entregar mayoritariamente al finalizar el periodo docente. Los alumnos concentran ...
En la evaluación formativa en entornos virtuales, la comunicación y retroalimentación son esenciales. La implementación efectiva facilita interacciones significativas entre estudiantes y docentes, propiciando comunidades ...
Sempere-Ripoll, Francisca; Rodríguez Villalobos, Alejandro(Universitat Politècnica de València, 2019-06-19)
[ES] La aplicación de metodologías docentes en entornos universitarios tales como el aprendizaje basado en proyectos, encuentra un sinfín de barreras que no solo desmotivan su uso sino que incluso conducen al fracaso de ...
Gallego-Arrufat, Maria-Jesus; Raposo Rivas, Manuela(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[EN] In the R&D project EDU2010-15432 the
objective of the study presented here focuses on the knowledge of the opinions
of college students with experience in
the use of rubrics. An overview of the
evaluation using ...
Gallego Ortega, José Luis; Rodríguez Fuentes, Antonio(Universitat Politècnica de València, 2017-12-30)
[EN] It is well known that university teaching is undergoing a shift with the introduction of the EHEA and its new scenarios, resources and strategies. We are seeing calls for greater levels of student involvement, as ...
Gámiz Sánchez, Vanesa; Torres Hernández, Norma; Gallego Arrufat, María Jesús(Universitat Politècnica de València, 2015-03-28)
[ES] Este artículo presenta un estudio sobre la construcción de e-rúbricas para la autoevaluación. Las rúbricas, como instrumento de autoevaluación, permiten la reflexión, aportan al estudiante una mayor implicación en su ...
Fernández Fernández, Idoia; Orbe Mandaluniz, Susan(Universitat Politècnica de València, 2021-12-30)
[EN] Good university teachers are often associated with the quality of universities. However, the evaluation of teaching activity is technically complex and academic staff has difficulties to embrace the aims and purposes ...
Carrere, L. C.; Miyara, A.; Ravera, E.; Escher, L.; Lapyckyj, I.; Pita, G.; Perassi, M.; Añino, M. M.(Universitat Politècnica de València, 2017-06-29)
[EN] This paper describes how formative assessment was introduced into a bioengineering mathematics course. This change was carried out within a Participatory Action Research project and involved a shift from ...
[EN] The current health situation has led to a profound change towards the format in the framework of higher education. This change has implied an adaptation, often dysfunctional, of the evaluation processes. Recent research ...
[EN] In the context of the implementation of the dual training itinerary in the degree of Business Administration and Management of the Faculty of Economics and Business of the University of the Basque Country (UPV/EHU), ...
Pérez Galán, Rafael; Cebrián Robles, Daniel; Rueda Galiano, Ana B.(Universitat Politècnica de València, 2014-12-26)
[ES] Este trabajo trata de analizar hasta qué punto los alumnos son capaces de evaluar sus propios aprendizajes y los de sus compañeros (evaluación entre pares y autoevaluación) a través de la erúbrica, conociendo estándares ...
Stake, Robert E.; Arbesú García, María Isabel; Contreras Pérez, Gloria(Universitat Politècnica de València, 2017-12-30)
[EN] Universities are complex organizations, made up of semi-autonomous sectors and even more autonomous faculty members. Tradition and rules push activities toward homogeneity. Still, most administrators, staffs and ...
[EN] This study compares the use of the virtual campus performed by the students of Biomechanics, a subject of the Podiatry Degree from the Complutense University of Madrid during 2017-18 and 2019-20 academic courses, and ...
Cebrián de la Serna, Manuel; Monedero Moya, Juan José(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[ES] La evaluación de los aprendizajes sigue siendo uno de los elementos más controvertidos y difíciles para los docentes. Entre algunas soluciones recientes, surgen metodológicas y técnicas como las erúbricas que pretenden ...
Jiménez-Sánchez, Daniel; Terrado Sieso, Eva; López Del Val, Alejandro; Gutiérrez Pablo, Héctor; Gómez Gómez, Marta(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] Feedback has an enormous potential to improve students' learning outcomes. However,
concrete practices in Higher Education fail to harness these benefits for different reasons.
We argue that systematic planning can ...