Miguel García, Julián(Universitat Politècnica de València, 2021-02-19)
[ES] Los objetivos son 2: 1- Determinar el efecto de la dispersión de la recirculación de gases de escape de alta presión (HP EGR) en las emisiones de NOx y humos en motores diésel de automoción en operaciones de funcionamiento ...
Mendoza-Soto, José Luis; Álvarez-Icaza, Luis; Rodríguez Cortés, H.(Universitat Politècnica de València, 2019-09-20)
[EN] A non-linear control to regulate the speed and the supply of air flow in an internal combustion Diesel engine with exhaust gas recirculation system is proposed. The control scheme uses a static feedback of the states ...
Bermúdez, Vicente; Luján, José M.; Plá Moreno, Benjamín; Linares Rodríguez, Waldemar Gregorio(Elsevier, 2011-09)
Regulated and unregulated gaseous emissions with high pressure and low pressure EGR (exhaust gas recirculation) system were tested in a 4-cylinder, light-duty diesel EURO IV engine typically used in European vehicles. Four ...
Najarro Pastor, Adrián(Universitat Politècnica de València, 2024-11-13)
[ES] La recirculación de gases de escape de baja presión permite mejorar el balance entre rendimiento y emisiones contaminantes en motores de encendido provocado. No obstante, en condiciones de arranque en frío parte del ...
Luján, José M.; Dolz, Vicente; Monsalve-Serrano, Javier; Bernal-Maldonado, Miguel Angel(SAGE Publications, 2021-02)
[EN] To fulfill the future NOx emission regulations, the use of exhaust gas recirculation could be necessary for the engine starting at cold conditions. In this context, condensation inside the exhaust gas recirculation ...
Piqueras, P.; De La Morena, Joaquín; Sanchis-Pacheco, Enrique José; Pitarch-Berná, Rafael(MDPI AG, 2020-11)
[EN] Exhaust gas recirculation is one of the technologies that can be used to improve the efficiency of spark-ignition engines. However, apart from fuel consumption reduction, this technology has a significant impact on ...
García Olivas, Guillermo(Universitat Politècnica de València, 2022-01-10)
[ES] Teniendo en cuenta la cantidad de motores de combustión interna que se encuentran en activo actualmente, y sus potenciales emisiones de contaminación si se realizaran de forma incontrolada por el parque automovilístico, ...
Desantes Fernández, José Mª; Luján, José M.; Plá Moreno, Benjamín; Soler Muniesa, José Antonio(SAGE Publications (UK and US), 2013)
In this paper, an experimental study of the combination of low-pressure and high-pressure exhaust gas recirculation
architectures has been carried out. In the first part of the paper, the effects of both high-pressure and ...
[EN] Hydrogen combustion engines are considered one of the leading solutions for decarbonizing road transport, mainly due to the possibility of adapting current engines for hydrogen operation with minor changes. This ...
Pitarch Berná, Rafael(Universitat Politècnica de València, 2020-12-21)
[ES] La adición de EGR en motores de gasolina puede ser beneficiosa desde el punto de vista de la eficiencia. Esto se debe a la reducción de las pérdidas de calor asociadas al incremento de los calores específicos en ...