Este vídeo proporciona orientaciones básicas que pueden guiar la actuación del alumnado en el turno de preguntas que se produce tras la exposición oral en la defensa de un trabajo de fin de título. Para ello, primero, se ...
[EN] In spite of the importance that oral presentations have acquired as an instrumental competence according to the guidelines of the European Convergence, this competence continues being poorly worked in engineering ...
Muñoz-Portero, María-José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[EN] The aim of the educational innovation proposed is the application of
teaching-learning methodologies based in oral expositions, so that more
active learning of the student is gotten and permit to the lecturer to ...
Este objeto de aprendizaje se centra en la preparación de una exposición. Para ello, primero, aborda la importancia de preparar previamente el discurso oral formal. Segundo, señala los aspectos que componen el análisis ...
Este objeto de aprendizaje aborda la pronunciación de una presentación oral. Concretamente, se centra en dos aspectos clave: la prosodia y el lenguaje no verbal. La prosodia comprende el control de la velocidad, el volumen ...
Gaona, Cristina(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-10-15)
[ES] La complejidad laboral actual requiere no solo conocimientos técnicos, sino
también de habilidades soft skills - entre las más destacadas se encuentran:
el trabajo en equipo y el liderazgo (CT-06), la comunicación ...
[EN] The use of rubrics can be an especially useful tool to align the teaching, learning and evaluation processes of oral presentation. Its validity is essential to assess academic performance and may be influenced by ...
Muñoz Portero, María José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] The aim of the present work is the proposal of a methodology for working and evaluation of the transferable competence UPV “Comprehension and Integration” to students of fourth course in a subject that is control point ...
[EN] Oral presentation is one of the fundamental competences in the teaching-learning process for most of the university students and rubrics could be used as a useful tool in this process. Therefore, the main objective ...