[ES] Establecer las cualidades de los docentes, vistas desde las ópticas de los profesores y de los estudiantes universitarios, como propósito de este estudio, nos ayuda a analizar el papel del profesor universitario y ...
García Pérez, Álex(Universitat Politècnica de València, 2024-10-14)
[ES] En un contexto educativo en constante evolución, la gestión eficiente del horario anual en una escuela de secundaria en Valencia emerge como un desafío complejo. La necesidad de optimizar el tiempo de los estudiantes ...
Kustritz, Anne; Hacopian, Anastasia(Editorial Universitat Politècnica de València, 2024-06-20)
[EN] Scholarly literature on the international classroom frequently emphasizes the importance of making implicit beliefs and norms explicit in order to equalize all students’ ability to succeed. However, faculty members ...
Rodríguez Espinar, S.(Universitat Politècnica de València, 2020-06-29)
[EN] The 1970s constitute the “protohistoric” of the Pedagogical Training of Faculty in Spain. With the LRU of 1983 began an extended practice of the pedagogical training of university faculty. Quality assessment processes ...
[EN] The contemporary university has evolved into a multifaceted institution, serving not only as a hub for research, professional training, and knowledge dissemination, but also as a pivotal component of economic machinery ...