Zalve Barreda, Rubén(Universitat Politècnica de València, 2022-11-07)
[ES] La alfabetización mediática se ha convertido en una herramienta de gran relevancia en nuestros días para la detección de posibles desórdenes informativos (Ireton y Posetti, 2018), entre los que se encuentra la ...
[EN] Fake news is risky since it has been created to manipulate the readers' opinions and beliefs. In this work, we compared the language of false news to the real one of real news from an emotional perspective, considering ...
[EN] With this work, we hypothesize that semantically enriching a user's text corpus using backtranslation and expansion modules can improve performance for author profiling tasks. To perform this textual enrichment, we ...
Ramón Fernández, Francisca(Universidad Carlos III de Madrid, 2020)
[EN] The fake news generated during the health crisis of COVID-19 has provided a challenge for information in the health field. The objective of this work is to reflect on the information and disinformation circulating on ...
[EN] We analysed issues concerning the establishment of compulsory vaccination against COVID-19, as well as the role of misinformation as a disincentive-especially when published by health professionals-and citizen acceptance ...
Barbas Rebollo, David(Universitat Politècnica de València, 2020-07-30)
[ES] En este trabajo final de grado se estudiarán las técnicas existentes para detectar desinformación en dos ámbitos distintos: (i) noticias falsas e (ii) imágenes faciales falsas generadas por redes neuronales.
Durante ...
Del Pino Cedenilla, Lydia(Universitat Politècnica de València, 2024-09-09)
[ES] El presente Trabajo Final de Grado se centra en diseñar una herramienta que identifique los criterios de fiabilidad de la información de las redes sociales que consideran los jóvenes de entre 18 y 30 años. Comenzando ...
[EN] As fake news elicits an emotional response from users, whose attention is then monetised, political advertising has a significant influence on its production and dissemination. Facebook ads, therefore, have an essential ...
Climent Ferrer, Juan José(Universitat Politècnica de València, 2022-09-06)
[ES] En el momento en que decidí dedicarme académicamente al mundo de la comunicación empecé a ser consciente del poder que el ámbito de la información y la comunicación poseen a diferentes niveles. En aquel momento las ...
[EN] We present an approach to detect fake news in Twitter at the account level using a neural recurrent model and a variety of different semantic and stylistic features. Our method extracts a set of features from the ...
Mínguez Vindel, Teresa(Universitat Politècnica de València, 2020-09-09)
[ES] Las redes sociales y la viralización de contenidos han dado como resultado la
Era de la Posverdad en la que nos encontramos y en la que casos como el del
Brexit o el liderazgo de Donald Trump la ponen aún más de ...
López Esteve, Axel Javier(Universitat Politècnica de València, 2018-09-17)
[ES] El presente trabajo investiga el funcionamiento de las páginas web de fake news. Se centra
en el estudio de las interconexiones entre estas con la temática de las marcas tecnológicas
observando los enlaces que hay ...
[EN] Comments and information appearing on the internet and on different social media sway opinion concerning potential remedies for diagnosing and curing diseases. In many cases, this has an impact on citizens' health and ...
Corral Sastre, Antonio(Universitat Politècnica de València, 2023-03-27)
[ES] En este trabajo se van a analizar las tecnicas más utilizadas (teoría de
grafos, procesamiento del lenguaje natural, aprendizaje automático, entre
otras) en el análisis de información tanto en redes sociales como ...
Orrù, Luisa; Moro, Christian; Cuccarini, Marco; Paita, Monia; Dalla Riva, Marta Silvia; Bassi, Davide; Da San Martino, Giovanni; Navarin, Nicolò; Turchi, Gian Piero(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-09-20)
[EN] The phenomenon of fake news has grown concurrently with the rise of social networks that allow people to directly access news without the mediation of reliable sources. Recognizing news as fake is a difficult task for ...
Rosso, Paolo; Casacuberta Nolla, Francisco; Gonzalo, Julio; Plaza, Laura; Carrillo, J.; Amigó, E.; Verdejo, M. Felisa; Taulé, Mariona; Salamó, María; Martí, M. Antònia(Sociedad Española para el Procesamiento del Lenguaje Natural, 2020-09)
[EN] The general objectives of the project are to address and monitor misinformation (biased and fake news) and miscommunication (aggressive language and hate speech) in social media, as well as to establish a high quality ...
[EN] This study examines brands' vulnerability to fake news. The rapid spread of online misinformation poses challenges to brand managers, whose brands are cocreated online, sometimes to the detriment of the brand. There ...
Mocholí Mocholí, Alex(Universitat Politècnica de València, 2017-07-26)
For this project, my goal was to do a radio program from the stage of pre-production to final stage. The result is a program with 30 minutes where I have used all my knowledge learned during the degree
[EN] Fake news is a threat to society. A huge amount of fake news is posted every day on social networks which is read, believed and sometimes shared by a number of users. On the other hand, with the aim to raise awareness, ...