Turró, Carlos; Morales, Juan Carlos; Busquets-Mataix, Jaime(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-02)
[EN] During the last academic year, Universitat Politècnica de Valencia (UPV) developed a large scale experience in flipped teaching (FT), with 64 different courses and 3083 students (2512 unique). Teachers could decide ...
Sempere-Ripoll, Francisca; Andres, B.(Universidad de La Laguna - AIDU, 2021-01-29)
[ES] En este artículo se destaca la incorporación de la docencia
inversa en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la asignatura de
Dirección de Operaciones de tercer curso del grado de Administración
y Dirección de empresas. ...
[ES] La educación universitaria está experimentando un proceso de cambio dinámico, desde un sistema de enseñanza tradicional hacia otro más flexible. En este contexto surge la metodología clase inversa, la cual comprende ...
Alba Fernández, Jesús; Torregrosa Cabanilles, Constantino; Vidal Meló, Anna; Rey Tormos, Romina María del(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] In November 2016, the GIERMAC team (Grup d’Innovación Educativa i Recerca en Matèries Científiques) received a PIME-UPV project. This project was entitled “Startup of several experiences with the Flip Teaching
approach ...
Argente Villaplana, Estefanía; García-Fornes, A; Espinosa Minguet, Agustín Rafael(Editorial Universidad de Almería, 2016-07)
[ES] En el Grado de Ingeniería Informática de la Universitat
Politècnica de València se llevó a cabo durante el
curso 2014-15 una experiencia piloto de aplicación de
la metodología Flipped-Teaching en todas las ...
[EN] This study describes the introduction of the life cycle assessment methodology to a postgraduate course through a flipped classroom. The analysis was carried out in the subject predictive models and optimization of ...
Bastida-Molina, Paula; Rivera-Durán, Yago; Molina Palomares, Mª Pilar; Hurtado-Perez, Elias(EscuelaTécnica Superior de Ingeniería del Diseño. Universitat Politècnica de València, 2022-07-22)
[ES] El presente artículo describe una nueva metodología para el aprendizaje práctico en la enseñanza universitaria basada en la docencia inversa y el trabajo colaborativo. El mismo se ha aplicado a una práctica de laboratorio ...
Gimeno Sanz, Ana(EscuelaTécnica Superior de Ingeniería del Diseño. Universitat Politècnica de València, 2022-07-22)
[ES] El artículo describe y analiza una metodología innovadora para la enseñanza de inglés para
fines específicos llevada a cabo con estudiantes de tercer curso matriculados en la titulación
de ingeniería aeroespacial ...
[ES] La docencia inversa, también llamada clase invertida, es una nueva forma metodológica de desarrollo de la actividad docente con un enfoque basado en invertir el esquema tradicional del proceso de aprendizaje y de dar ...
[EN] New generations are increasingly becoming more familiar with consuming audio-visual material through
online platforms. Consequently, learning through IT-based tools is becoming more and more common.
Nowadays, learning ...
[EN] The Flipped-Teaching methodology inverts the traditional model of teaching,
so now students, by themselves, take initial contact with each unit through a
series of videos and readings, while classroom sessions mainly ...
Artal-Sevil, Jesús Sergio; Gargallo-Castel, Ana Felicitas; Valero-Gracia, Marta Sofía(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-05-05)
[EN] Nowadays learning methods in higher education are under a constant review process. Applications focused on Blended-Learning allow to speed-up the learning process; this facilitates the design and implementation of ...
Alba Fernández, Jesús; Torregrosa Cabanilles, Constantino; Vidal Meló, Anna; Rey Tormos, Romina María del(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] The “Group of Educational Innovation and Research in Scientific Fields
(GIERMAC)” has been given the Project in Researching and Educational
Improvement (PIME-UPV) project “Study on the application of the Flip
Teaching ...
Carabal Montagud, María Angeles; Santamarina Campos, Virginia; Esgueva López, María Victoria; Miguel Molina, Mª del Rosario de(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The "Flipped Teaching" or "Flipped Classroom" can be given from multiple channels. We usually share the information through institutional channels, in fact PoliformaT, within the UPV, is key in any teaching methodology. ...
Vidal Meló, Anna; Estruch Fuster, Vicente Domingo; Boigues Planes, Francisco José; Rey Tormos, Romina María del; Alba Fernández, Jesús; Roig Sala, Bernardino; Torregrosa Cabanilles, Constantino(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] The UPV promotes the application of new teaching methods, such as the
Flipped Teaching or Flipped Classrom, which consists, broadly speaking, of
doing at home what is supposed to be done in class (theoretical ...
Gómez Tejedor, J. A.; Tort-Ausina, I.; Vidaurre, A.; Meseguer Dueñas, José María; Molina-Mateo, J.; Riera, J.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-03-15)
[ES] En el presente trabajo se presenta la experiencia de la implantación de la docencia inversa en asig-naturas de la materia de física en primeros cursos de las titulaciones de Ingeniería Aeroespacial, Ingeniería Informática ...
[EN] Contribution: This article presents significant contributions in the field of understanding and addressing misconceptions (MCs) related to Ohm's law. First, it provides a comprehensive list and detailed description ...
Montava Jordà, Sergi; Sánchez Caballero, Samuel; Sellés Cantó, Miguel Ángel; Martínez Sanz, Antonio Vicente; Colomer Romero, Vicente(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-03-09)
[ES] En el presente trabajo se presentan tanto la iniciativa como los resultados de la puesta en marcha
de la docencia inversa en las prácticas de la asignatura Teoría y Diseño de Máquinas impartida
en el 3º curso del ...
[ES] La Universidad, como entidad transmisora de conocimiento y transformadora de la sociedad, tiene el reto de alinear el programa curricular de todas las titulaciones con la Agenda 2030 e introducir competencias relacionadas ...
[ES] En este paper se aplica la metodología de docencia inversa utilizada en la Universitat Politècnica de Valéncia, a la asignatura de Redes Eléctricas Inteligentes. Tiene especial interés dicha metodología debido a la ...