Jarauta Borrasca, Beatriz(Universitat Politècnica de València, 2014-12-26)
[ES] Este artículo tiene como objetivo describir una experiencia de aprendizaje llevada a cabo en los grados de Pedagogía y Maestro/a de Educación Primaria de la Universidad de Barcelona (UB). En concreto, el artículo ...
López-Fernández, Iván; Benítez-Porres, Javier(Universitat Politècnica de València, 2018-12-28)
[EN] Bridging the connections between what students learn in the university and practice in real professional settings is a secular aspiration of higher education. Service learning is a methodology aimed at encouraging ...
Estévez Arias, Orosmán; Legañoa Ferrá, María de los Angeles; Hurtado Curbelo, Fermín(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Teamwork is generally defined as a generic competence, built upon from initial stages up to higher education circles. However, some studies have shown that this has not generally been a systematic or regulated subject ...
García Hernández, María Luisa; Porto Currás, Mónica; Torres Soto, Ana; Bolarín Martínez, María José(Universitat Politècnica de València, 2023-06-30)
[ES] Este artículo tiene como objetivo analizar la implementación de diferentes experiencias de innovación destinadas a la mejora de los procesos de enseñanza y aprendizaje mediante estrategias que favorecen la implicación ...
Mosquera Gende, Ingrid(Universitat Politècnica de València, 2022-06-30)
[EN] Collaboration and the relationship between students play an essential role in a non-face-to-face educational environment. However, at the same time, they are complicated concepts to address and implement, and in this ...
Carrera Farrán, Francesc Xavier; Coiduras Rodríguez, Jordi Lluís(Universitat Politècnica de València, 2012-08-02)
[ES] La competencia digital forma parte de las competencias docentes que caracterizan el perfil profesional
del profesor de educación superior. En ella se contemplan componentes de alfabetización y capacitación
digital ...
[ES] La implantación de los nuevos Grados de Maestro en Educación Primaria y Educación Infantil se
presenta como una oportunidad que no debemos desaprovechar, para revisar aquellos aspectos
referidos a la evaluación del ...
Campos Bandrés, Iris Orosia(Universitat Politècnica de València, 2024-07-29)
[EN] The training of critical readers in multimodal environments is an imperative in the digital and information society. Within this framework, recent research has highlighted the value of the non-fiction picture book, ...
García Campos, María Dolores; Canabal García, Cristina; Margalef García, Leonor(Universitat Politècnica de València, 2022-12-31)
[EN] The objective of this research is to detail the reflective processes generated by implementing strategies of dialogical reflection in real learning contexts with teachers in training to improve their educational ...