Polyakova, Oksana; Mclucas, Yvonne Marie(Tirant lo Blanch, 2020)
[EN] The past two decades have seen a number of changes in tertiary education in Europe: the Bologna reform, internationalisation and the implementation of English as the principal language in the field of academics. As a ...
Acebedo, Claire(Universitat Politècnica de València, 2017-12-29)
[EN] This article describes the essential features of the student literacy and teacher learning program known as Reading to Learn (R2L) which is designed to improve student learning outcomes using genre-based pedagogy ...
Blecua Sánchez, Isabel; Sánchez Garrido, Carmen(Universitat Politècnica de València, 2017-12-29)
[EN] This article presents the response of a group of teachers from a bilingual State Secondary School with an intake of very varied student profiles, to the problems of production and comprehension of texts, which they ...
Rea Rizzo, Camino; Carbajosa Palmero, Natalia(Universitat Politècnica de València, 2014-12-26)
[EN] Throughout the last decades of the twentieth century and the beginning of the twenty-first, the teaching of English for specific and/or professional and academic purposes has probably constituted one of the most ...
Esteban Moreno, Rosa María; Laínez Cañas, Ana María; Menjívar de Barbón, Sara; Monroy Flores, Sonia; Quan Martínez, Vilma(Universitat Politècnica de València, 2012-08-02)
[ES] Este artículo destaca los resultados obtenidos en la Facultad de Medicina de la Universidad de El
Salvador, en el marco de una investigación conjunta internacional entre la Universidad Autónoma de
Madrid y varias ...
Tárraga Mínguez, Raúl; Fernández Andrés, M. Inmaculada; Pastor Cerezuela, Gemma; Colomer Diago, Carla(Universitat Politècnica de València, 2013-12-29)
[ES] La adquisición de una competencia tecnológica que permita utilizar las TIC como herramienta educativa
es uno de los objetivos que se plantean en los planes de estudio de la formación inicial de los futuros
maestros ...
Del Moral Pérez, M. Esther; López-Bouzas, Nerea; Castañeda Fernández, Jonathan(Universitat Politècnica de València, 2022-12-31)
[EN] This study is the result of a funded
research project focusing on Gamified
Stories with Augmented Reality
for enhancing the competencies of
students doing undergraduate and
master’s degrees in education. It used ...
Zelaieta Anta, Edu; Aristizabal Llorente, Pilar; Camino Ortiz de Barrón, Igor; Goñi Palacios, Eider(Universitat Politècnica de València, 2012-12-31)
[ES] El proceso de regulación de la Educación Superior en el marco europeo, conocido como Plan Bolonia, ha
supuesto muchos cambios, principalmente en lo concerniente a metodología y evaluación. Uno de los
términos que, ...
Aróstegui Barandica, I.; Darretxe Urrutxi, L.(Universitat Politècnica de València, 2016-12-30)
[EN] This article’s contribution is to show an innovative, active and in dialogue with the students’ experience of classroom-based learning carried out with second year students reading the subject “Basis for an Inclusive ...
Huerta Ramón, Ricard(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] In the training curriculum of teachers there is a gap in important issues such
as the defense of Human Rights and specifically the rights of LGBT minorities.
Permanent and present issues such as homophobic bullying ...
López Hernáez, L.; Sabater Fernández, C.(Universitat Politècnica de València, 2019-06-29)
[EN] The aim of this study is to assess the level of self-realization and personal growth of teachers in training in two Spanish Universities, one located in the north -University of La Rioja- and other in the south ...
Mata Codes, Paz; Gallart Palau, César(Universitat Politècnica de València, 2020-07-31)
[ES] Ante la mayor demanda de actividades que conecten las matemáticas con el mundo real, el curso de formación para el profesorado, “Setmana de la modelització”, nace con el objetivo de dotar a los profesores de secundaria ...
[EN] The eNCLaUsTrA2 project that we present in this communication arises from the reflections made during the preparation and development of the laboratory practicals for the course Complementary Disciplinary Training ...
Martín del Pozo, Mª Ángeles(Universitat Politècnica de València, 2013-12-29)
[ES] Este artículo reflexiona sobre el concepto de docencia en inglés, una actividad creciente en la
universidad española como consecuencia del Espacio Europeo de Educación Superior, la
internacionalización de las ...
[EN] In order to study the ICT training received by university students and the didactic application that the future teachers make of these kind of resources, we have made a qualitative analysis based on questionnaires ...
Sarfson Gleizer, Susana(Universitat Politècnica de València, 2015-08-28)
[ES] Este artículo reflexiona acerca de lasposibilidades que ofrece la iconografía musical como punto de partida para unaprendizaje complejo, que integre vivencias artísticas (plásticas y musicales)con un enfoque humanista ...
[ES] Este artículo tiene por objeto narrar la experiencia de innovación curricular de la Facultad de
Humanidades y Ciencias de la Educación (HUHEZI) de Mondragon Unibertsitatea, concretada en la
creación y desarrollo de ...
Mérida Serrano, Rosario(Universitat Politècnica de València, 2013-04-30)
[ES] Se presenta una clarificación conceptual del término competencias, explicitando nuestra posición
personal e indagando en diferentes corrientes teóricas que aportan diferentes visiones de este
constructo. Su polisemia ...
Martos Garcia, Daniel; García Puchades, Wenceslao(Universitat Politècnica de València, 2023-06-30)
[EN] The participation of students in as many facets of their education as possible is related to a democratic education, perhaps even with emancipatory intentions. This article describes and critically assesses an experience ...
Mateo Andrés, Joan(Universitat Politècnica de València, 2012-08-02)
[ES] En el contexto de la Educación Superior la formación y desarrollo de la calidad del profesorado constituye probablemente uno de sus mayores retos. Para abordarlo racionalmente es preciso en primer lugar determinar la ...