[EN] This article presents the work carried out to adapt the subject Mathematics II in
the Technical Architecture degree of the Polytechnic University of València
(UPV) to the confinement conditions due to the COVID-19 ...
Guerrero Alonso, María Amparo(Universitat Politècnica de València, 2016-01-08)
[EN] E-Learning is growing fast in recent years and its business figures are increased annually worldwide. Proper training is a key to access and remain active in a labor market as changing and exigent as the present one. ...
Soriano Olivares, Javier; Cabrera Rochera, Enrique; Cobacho Jordán, Ricardo; Arregui de la Cruz, Francisco(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[Otros] Both online and mix learning (more commonly known as semi-attendance or
blended learning) have experienced significant growth over the last decades,
given the advantages they possess when compared with purely ...
Muñoz Muñoz, Alfonso; Ramió Aguirre, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[ES] La presente investigación recoge una experiencia de innovación educativa de 13
años de duración que analiza las bondades e inconvenientes de utilizar redes temáticas orientadas a la educación de la
ciudadanía. Esta ...
Consejo, Alejandra(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] Physics, a first-year course in Engineering degrees, is often failed by students. Furthermore, students do not seem to recognize the usefulness of the subject as part of their training. To improve the perception that ...
Consejo, Alejandra; Sevillano, Pascual(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] The vast majority of universities apply Student Evaluation of Teaching (SET) through anonymous surveys, answered by students at the end of a given course. This method prevents the lecturer from the possibility to ...
Martín Beltrán, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2022-07-12)
[ES] Las actuales circunstancias económicas y sanitarias han generado un incremento sin precedentes en la demanda de formación online. Entre las distintas opciones de educación a distancia, los cursos online masivos en ...
Moltó, Germán(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07)
[ES] El creciente interés por la formación online es incuestionable hoy en día,
con MOOCs siendo cursados por miles de alumnos. Sin embargo, para
que la formación online se popularice es necesario que los profesores ...
Teso March, Roberto del; Estruch Juan, María Elvira; Gómez Sellés, Elena; Soriano Olivares, Javier(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] This paper analyzes the role of online higher education in achieving the
Sustainable Development Goals (SDGs) proposed for 2030. It reviews the
different entities that offer both courses for dissemination of the ...
García Martínez, María Sol(Universitat Politècnica de València, 2016-10-03)
El presente estudio realiza una comparativa de los elementos que incluyen en la experiencia de usuario en el ámbito de la formación online dependiendo del rol de usuario, alumnado o profesionales del e-learning.
Para ello ...
Cerdá Hernández, María Pilar(Universitat Politècnica de València, 2011-11-14)
Estudio y análisis de la formación permanente online en la implementación de plataformas virtuales de
enseñanza a través de la utilización del software libre y de fuentes abiertas en la Universidad
Politécnica de Valencia ...
Estruch Juan, María Elvira; Del Teso March, Roberto; Gómez Sellés, Elena; Soriano Olivares, Javier(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-04-10)
[ES] La enseñanza online ha llegado para quedarse. Su éxito se debe a que ha
eliminado la barrera temporal y espacial, facilitando el acceso de estudiantes
de todo el mundo. Sin embargo, un curso online de calidad no ...
Valladares Villagómez, Marco Arturo(Universitat Politècnica de València, 2022-01-27)
[ES] La situación pandémica mundial ha hecho que la educación en todos sus niveles tome como alternativa para su continuidad la virtualización de esta; por lo que este trabajo de investigación pretende analizar las ...
Massaguer, Lluc; San Cornelio, Gemma; Creus, Amalia(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] This communication focuses on strengths and limits of online assessment in higher education
in the field of design. By describing and analyzing some methodological strategies and
technological resources implemented ...
Marín Castillo, Marta(Universitat Politècnica de València, 2019-04-15)
[ES] El presente Trabajo de Final de Grado tiene como objeto realizar un plan de
empresa para el desarrollo de una plataforma de formación online especializada
en la formación de empresas y trabajadores. La sede de la ...