López, J. Javier; Molina, Santiago; García Martínez, Antonio; Valero-Marco, Jorge; Justet, F.(Elsevier, 2017)
[EN] The need to reduce the emissions coming from automobiles encourages the attempts to study different engine configurations and new combustion strategies. In this case, a two stroke engine able to operate in Controlled ...
Pérez Preciado, Iván Alberto(Universitat Politècnica de València, 2017-09-26)
OpenWAM es un software desarrollado por el CMT para simular condiciones 1-D. En primer lugar, diversas partes del código tuvieron que ser modificadas, pues éste no estaba preparado para simular condiciones donde hubiese ...
[EN] Homogenous charge compression ignition engines have been studied as an alternative to the conventional diesel combustion to attain high efficiency with ultra-low NOx and soot emissions for a wide variety of fuels. ...
Pous Soria, Antoni(Universitat Politècnica de València, 2017-09-07)
Actualmente el proceso de combustión en los motores está cambiando muy sustancialmente, dándose escenarios de combustión a baja temperatura, donde las características de autoencendido son muy distintas a las habituales. ...
Prieto Bolinches, Jordi(Universitat Politècnica de València, 2020-06-01)
[ES] Este trabajo se dedica al diseño e implementación de una Unidad de Control de Motor (ECU) para el manejo de un motor de doble combustible GLP-Diésel. La ECU está implementada empleando la tarjeta de desarrollo STM32 ...
Valero-Marco, Jorge; Lehrheuer, Bastian; López, J. Javier; Pischinger, Stefan(Elsevier, 2018)
[EN] CAI (Controlled AutoIgnition) systems, also named HCCI (Homogeneous Charge Compression Ignition), are a promising way to improve gasoline engines. This combustion mode is more efficient than the standard SI (Spark ...
[EN] The approach of this research is to enlarge the knowledge about the methodologies to increase the maximum achievable load degree in the context of gasoline CAI engines. This work is the continuation of a previous work ...