Cunha, Julia; Merino, Giselle S. A. D.; Merino, Eugenio A. D.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-10-27)
[EN] The number of cases of Noise Induced Hearing Loss (NIHL) among children and teenagers
increased by 30% over the past 30 years, according to Shargorodsky (2010). Some
researches (ZHAO et al, 2012. Hodgetts; RIEGER; ...
García Olmos, María Noelia(Universitat Politècnica de València, 2018-02-22)
[ES] El presente proyecto tiene por objeto la definición y diseño de un conjunto de auriculares-altavoz, cumpliendo la doble funcionalidad, teniendo en cuenta que se desea llegar a una solución lo más integral posible. El ...
Yagüe Martínez, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2023-10-04)
[ES] Realización de una propuesta de gafas de sol sin patillas para la marca Oakley basadas en el mítico modelo oakely over the top. El objetivo del presente trabajo es resolver la problemática de llevar gafas de sol de ...
Gutiérrez-Parera, Pablo; López Monfort, José Javier(MDPI, 2016-04)
High quality headphones can generate a realistic sound immersion reproducing binaural recordings. However, most people commonly use consumer headphones of inferior quality, as the ones provided with smartphones or music ...
[EN] In the present paper a study of sound localization is carried out, considering two different sounds emitted from different hit materials (wood and bongo) as well as a Delta sound. The motivation of this research is ...
Gutiérrez Parera, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2020-05-07)
[ES] La reproducción de las propiedades espaciales del sonido es una cuestión cada vez más importante en muchas aplicaciones inmersivas emergentes. Ya sea en la reproducción de contenido audiovisual en entornos domésticos ...
Banquiero-Garófalo, Mariano Modesto; Valdeolivas, Gracia; Trincado, Sergio; García, Natasha; Juan, M.-Carmen(Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2023-06)
[EN] Mixed reality (MR) in standalone headsets has many advantages over other types of devices. With the recent appearance of the Passthrough of Oculus Quest 2, new possibilities open up. This work details the features of ...
Gutierrez-Parera, Pablo; López Monfort, José Javier(Acoustical Society of America, 2018)
[EN] The equalization of headphones can force transducers to work in a non-linear condition, producing non-linear distortion. Depending on the headphone model and the reproduction level, that distortion can be audible. In ...