[EN] In the last few years, bullying and has emerged as one of the main issues to be addressed by the Educational community. The problem of bullying in primary and secondary schools is particularly important, as students ...
Ferreras Méndez, Jose Luis; Fernández-Mesa, Ana Isabel; ALEGRE-VIDAL, JOAQUIN; Sevilla Pavón, Ana Mercedes(Elsevier, 2012)
[EN] Nowadays, the Information and Communications Technologies (ICT) play an increasingly important role in education. Indeed, ICT are considered as very useful pedagogic tools, and multimedia resources are constantly being ...
Tamarit Aznar, María; Urquidi-Martín, Ana(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-01-19)
[EN] Currently, the student is the centre of the teaching-learning process, focusing studies on the competences that the recent graduate should possess and enhancing the student's know-how.Thanks to the evolution of ...
Marzal-Romeu, Silvia; González-Medina, Raúl; Salas-Puente, Robert Antonio; Garcerá, Gabriel; Figueres Amorós, Emilio(Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2019)
[EN] Microgrids are moving toward electric power
systems in a sort of an internet of energy (IoE) where a large
number of generators can be connected anywhere. In this regard,
to realize the envisioned IoE, information ...
Puerto Bou, Rosa(Universitat Politècnica de València, 2020-07-30)
[ES] Los minoristas de moda se ven obligados a impulsar la digitalización en sus tiendas debido al constante incremento de las ventas online y la exigencia de tener experiencias omnicanales por parte del consumidor. Este ...
Beltrán Cortés, Gustavo Adolfo(Universitat Politècnica de València, 2019-10-01)
[ES] El trabajo fin de máster (TFM) pretende mostrar las influencias e impactos que podrían tener las Tecnologías de Información y Comunicación (TIC¿s) en la gestión del rendimiento de las empresas y de las cadenas de ...
Choque Valdez, Samy Shirley(Universitat Politècnica de València, 2024-09-02)
[ES] Este Trabajo de Fin de Grado tiene como objetivo principal analizar el nivel de competencias digitales en los profesores de la Facultad de Administración y Dirección de empresas (FADE) de la Universitat Politècnica ...
Moya García, Ismael(Universitat Politècnica de València, 2021-10-07)
[ES] La pandemia por COVID-19 confinó de repente a los trabajadores no esenciales y sus familias sin período de preparación tecnológica, laboral ni emocional. Desde el 14 de marzo de 2020, los ciudadanos comparten en el ...
Garcia Saldaña, Johanna(Universitat Politècnica de València, 2024-10-28)
[ES] Esta investigación busca explicar el desarrollo sociotécnico de la industria de las TIC en Venezuela, a través del análisis de los factores relevantes a lo largo de tres etapas históricas en el período 1940-2023. ...
Santos Álvarez, Alicia; Gallego García, Julia; Domínguez Astorga, M. Tránsito; Marcos Treceño, Gonzalo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-01-17)
[EN] The current COVID-19 pandemic is challenging all professionals engaged in
education. Four high schools from León make virtual visits to the Museum of
Contemporary Art in Castilla y León (MUSAC) through Microsoft´s ...
Carvalho de Sousa, Alexsandra; Sevilla Pavón, Ana Mercedes; Seiz Ortiz, Rafael(Elsevier, 2012)
[EN] This paper aims at tackling the need for appropriate knowledge when addressing Environmental Education (EE) from an autonomous and critical viewpoint. It also aims at showing the need for the appropriation of ICT with ...
Tadeo Tormos, Adrià(Universitat Politècnica de València, 2023-09-06)
[ES] La digitalización creciente de la sociedad ha dado lugar a una brecha digital significativa que afecta de manera particular al colectivo de personas mayores. Muchas personas pertenecientes a este grupo demográfico ...
Lopes, António(Universitat Politècnica de València, 2012-03-22)
[EN] Many foreign and second language teachers are reluctant about shifting from traditional language instruction to TBLT. Another challenge has been the use of ICT in the classroom, a problem addressed in previous Comenius ...
Galán Lucerón, Carmen(Universitat Politècnica de València, 2023-11-23)
[ES] El sector sanitario es uno de los más vulnerables y afectados por los incidentes cibernéticos, que pueden poner en riesgo la seguridad de los pacientes, la confidencialidad de los datos y la continuidad de los servicios. ...
[ES] Este artículo presenta un procedimiento aplicado al levantamiento de los monumentos arqueológicos y arquitectónicos basado en un modelo de gamificación. La metodología puede devolver automáticamente datos científicos ...
[EN] The massive incorporation of the technological resources in the classrooms of the infantile and primary centers has been a reality evident for some years, thanks to state plans like School 2.0 or autonomous ones ...
Barbedo Assis, Tiago(Universitat Politècnica de València, 2013-07-24)
Este trabajo tiene como objeto el cuestionamiento de la ¿adaptación¿
del ser humano a sus propias invenciones tecnológicas, concretamente
en relación a la Tecnologías de Información y Comunicación (TIC).
En ese sentido, ...
Charbonneau-Gowdy, Paula; Salinas Carvajal, Danisa(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-06-26)
[EN] While is it an obvious observation that in the 21st century individuals will need to continue to learn to keep pace with the rapid changes that affect their personal and professional lives, the practicalities of doing ...
Lorenzo Sáez, Edgar(Universitat Politècnica de València, 2018-09-17)
[ES] El calentamiento global es inequívoco. La influencia humana viene determinada por el aumento
significativo de las emisiones antropogénicas de gases de efecto invernadero (GEI). Actuar a
nivel local es esencial para ...