[EN] This research analyses how urban form, land use and urban density, may influence the incidence of traffic-related crashes injuries and deaths. It begins with a theoretical overview of studies which deal with the study ...
[EN] This paper presents a methodology for the dynamic estimation of traffic flows on all links
of a network from observable field data assuming the first-in-first-out (FIFO) hypothesis.
The traffic flow intensities ...
Lillo, Enrique(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-06-01)
[ES] Las encuestas domiciliarias de movilidad (EDM) son un instrumento valioso para la planificación de transportes, y la principal fuente de datos para el ajuste de modelos de demanda en las grandes ciudades. Por los ...
Villalba Sanchis, Ignacio; Salvador Zuriaga, Pablo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-06-01)
[EN] Nowadays one of the main priorities for metro line operators is the reduction of energy consumption, due to the environmental impact and economic cost. In order to achieve this objective different strategies can be ...
Hidalgo Sgnes, Carlos; Martínez Fernández, Pablo; Garzón Roca, Julio; Garrido de la Torre, Mª Elvira; Insa Franco, Ricardo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-06-01)
[EN] Over the last years rubber from scrap tyres has been reused in different civil works such as road embankments and railway platforms due to its resilient properties, low degradation and vibration attenuation. Unfortunately, ...
Arroyo López, María Rosa; Colomer Ferrandiz, José Vicente(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-06-01)
[ES] El problema de la distribución urbana en las grandes ciudades y en particular, el reparto de mercancías a domicilio, no tiene una solución simple, ya que confluyen múltiples factores y diversos actores con intereses ...
García García, Alfredo; Camacho Torregrosa, Francisco Javier; Díaz García, Jaime Sebastián(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-06-01)
[ES] Los trazados que presentan rectas de elevada longitud fomentan que los conductores circulen a mayores velocidades, pudiendo alcanzar sus velocidades deseadas en la parte central de las mismas. Como consecuencia de ...
ARENAS RAMIREZ, BLANCA; Ruiz Porro, Jorge; Mira McWilliams, José M.; López Martínez, José M.; Aparicio Izquierdo, Francisco(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-06-01)
[ES] La competitividad en el transporte de mercancías español y mundial, junto con la preocupación creciente por la reducción de emisiones, ha provocado que se preste una gran atención a la mejora de su eficiencia, tanto ...
Ulpiano Cogollos, José Luis; Camacho Torregrosa, Francisco Javier; García García, Alfredo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-06-01)
[ES] Las curvas con un bajo ángulo de deflexión pueden ser un problema para la percepción por parte de los conductores. Para evitar este aspecto, las diferentes normativas establecen criterios de desarrollo o radios mínimos, ...
Camacho Torregrosa, Francisco Javier; Marín Morales, Javier; Llopis Castelló, David; Pérez Zuriaga, Ana María; García García, Alfredo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-06-01)
[ES] Muy diversas investigaciones previas han mostrado cómo la percepción del riesgo afecta el comportamiento de los conductores. Muchas de ellas van dirigidas a observar la diferencia de percepción entre conductores ...
[EN] Environmental charges to rail service operators are still at an early stage of implementation in Europe. Current schemes are dissimilar and most of them have a very limited scope or do not provide effective incentives ...
Ruiz de Alarcón Quintero, Cayetano(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-06-01)
[ES] Existen numerosas fuentes de datos de demanda de transporte procedentes de distintos proveedores, siendo el principal la Administración Pública. Según el objetivo de cada administración los datos son recogidos y ...
Lo Iacono Ferreira, Vanesa; Torregrosa López, Juan; Colomer Ferrandiz, José Vicente(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-06-01)
[EN] Assessing the environmental impact of transport has been an issue over the last decade. The general framework is established and the followings factors must be considered to obtain results as accurate as possible. ...
Andújar Martínez, Montserrat; Tarruella Vidal, Elena; Nieto Corella, Berta; León Fariñas, María del Amor(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-06-01)
[ES] El Plan de Modernización de los servicios de transporte público regular permanente de viajeros del Consorcio Regional de Transportes de Madrid, aprobado a finales de 2009, tiene como objetivo revitalizar el servicio ...
[EN] New technology brings ever more data to support decision-making for intelligent transport systems. Big Data is no longer a futuristic challenge, it is happening right now: modern railway systems have countless sources ...
[EN] In Belgium, river floods are among the most frequent natural disasters and they may cause important changes on travel demand. In this regard, we propose to set up a large scale scenario using MATSim for guarantying ...
Cáceres Sánchez, Noelia; Romero Pérez, Luis; García Benítez, Francisco; Reyes Gutiérrez, Antonio; Ruiz de Alarcón Quintero, Cayetano; Morales Sánchez, Francisco(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-06-01)
[ES] El análisis de la movilidad en una determinada región es un aspecto esencial en las tareas de planificación del transporte, siendo vital manejar información actualizada a fin de que sus resultados sean más dinámicos ...
Font Torres, Juan Bautista(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-06-01)
[ES] La Unión Europea adoptó una serie de directivas destinadas a revitalizar el sector ferroviario con el fin de convertir el ferrocarril en un modo de transporte competitivo. Estas Directivas se agruparon en los siguientes ...
[EN] This article provides an overview of the privatization of railway passengers market in Spain through a background to the most relevant cases studies in Europe, particularly the liberalization process in England. The ...
[EN] In this study, we use a qualitative methodology to identify and compare factors of the built environment influencing the decision to walk for short trips in two different Spanish cities: Valencia and Granada. Three ...