Gutiérrez de Terán Martín, Alfonso; Oltra Badenes, Raúl Francisco(Área de Innovación y Desarrollo, S.L., 2015-06)
[EN] In the present article an analysis and improvement project about IT management processes
is described, conducted in a global company dedicated to providing IT services. The paper
specifically focuses on the analysis ...
Oltra Badenes, Raúl Francisco; Gil Gómez, Hermenegildo(Area de Innovacion y Desarrollo, S.L. - 3 Ciencias, 2017)
[ES] El interés de las empresas tecnológicas en la Gestión de Servicios de Tecnologías de la Información (TI) y, en consecuencia, en el uso y certificación en la norma ISO/IEC 20000, es una tendencia evidente en las empresas ...
Aburto Zamora, Keith Yasira(Universitat Politècnica de València, 2020-12-21)
[ES] La información es un recurso clave para todas las empresas, los sistemas de información
cada vez más están expuestos a amenazas, que pueden vulnerar los activos críticos de
información, como la pérdida o robo de ...
Blasco-Marín, C.; Oltra Badenes, Raúl Francisco(Area de Innovacion y Desarrollo, S.L. - 3 Ciencias, 2015)
[EN] This paper presents the analysis and improvement proposal for the normal change
management process, as ITIL, in an IT service company. Based on the introduced research
problem, the research question ¿How to improve ...
Pastor-Serranoi FJ; Oltra Badenes, Raúl Francisco(Area de Innovacion y Desarrollo, S.L. - 3 Ciencias, 2015)
[EN] Today, businesses depend heavily on Information Technology (IT) and enterprises or
organizations need good IT service management to be competitive. Therefore, the discipline
of "IT Service Management" and frameworks ...